Depressionsforening - Et casestudie i projektledelse

Ayse Gül Tasdelen, Rupinder Kaur, Tuba Yalcin, Natasja Isabella Hansen, Jesper Mikkel Keller & Dilan Dag

Studenteropgave: Fagmodulprojekt

Abstrakt

I dette projekt arbejdes der med den danske forening Depressionsforeningen og deres kampagner “#DepressionSucks” og “#HeltGak”. Dette projekt er baseret på et casestudie i samarbejde med foreningens medarbejder, David Bastholm. Dette projekt vedrører de udfordringer der forekommer ved udarbejdelsen af foreningens kampagner, hvordan disse udfordringer opstår og hvilke tiltag der skal til at for at håndtere disse udfordringer. Disse kampagner har til formål at oplyse den danske befolkning om depression og andre psykiske sindslidelser, som forekommer hyppigt blandt befolkningen, såsom angst og bipolar lidelse . Dette projekt vil fokusere på projektledelse og hvilke værktøjer der kan hjælpe med de udfordringer der er opstået vedrørende disse to kampagner. For at skabe indblik i Depressionsforeningens arbejdsmetoder og hvordan foreningen arbejder, som en del af deres udarbejdelse af kampagnerne, vil der blive brugt en række motivationsteorier og to forskellige værktøjer, som er en del af bogen ”Project Management”, af Larson og Gray. I relation til disse kampagner, vil projektet belyse udfordringer vedrørende medarbejders tilfredshed og hvordan de forskellige motivationsteorier kan forøge medarbejdernes motivation omkring deres arbejde.
Dette projekt konkludere at Depressionsforeningen, for at få fuld støtte til deres kampagner, skal forbedre deres evne til at fundraise. Afslutningsvist vil der blive diskuteret hvordan foreningens planlægning af deres kampagner kan omstruktureres, således udfordringerne undgås.

UddannelserErhvervsøkonomi, (Bachelor/kandidatuddannelse) Bachelor
SprogDansk
Udgivelsesdato25 maj 2016
Antal sider84
VejledereFlemming Bahner

Emneord

  • projektledelse
  • project management
  • depressionsforeningen