Den Hypermoderne Forbruger - Viden og værktøjer til virksomheden Bacon Foods Europe: The Hypermodern Consumer - Knowledge and Tools for the company Bacon Foods Europe

Casper Boysen, Morten Hartmann Danielsen, Martin Dalhoff Steensen, David Claré Palm, Simon McGilbray & Mette Møller Rasmussen

Studenteropgave: Semesterprojekt

Abstrakt

Dette projekt tager udgangspunkt i en case fra virksomheden Bacon Foods via Projektforum. Formålet er at undersøge hvordan hypermoderne tendenser, herunder autenticitet, relaterer til den danske forbruger i forhold til produktet Bacon Salt. Til at fortolke den hypermoderne danske forbrugers kendetegn, inddrager projektet omfattende empiri herunder tolv kvalitative interviews med unge forbrugere fra Københavnsområdet. Funderet i teorier fra blandt andre Gilles Lipovetsky og Pine og Gilmore, samt de førnævnte interviews, præsenterer projektet, at begreber som autenticitet, pris, sundhed og tid er aspekter, der kendetegner den hypermoderne danske forbrugers tidsånd. Slutteligt diskuteres det hvorledes virksomheden Bacon Foods kan benytte denne viden til at få forbrugerne til at identificere sig med deres produkt Bacon Salt.

UddannelserBasis - Samfundsvidenskabelig Bacheloruddannelse, (Bachelor uddannelse) Basis
SprogDansk
Udgivelsesdato30 maj 2013
VejledereKaare Bjørn Thomsen

Emneord

  • Autenticitet
  • Bacon Foods
  • Bacon Salt
  • Hypermodernitet