CPH Sound Wave - en 3rd Tsunami Agency Showcase

Natalie Ann Harris, Fie Freja Wärn Pedersen & Julie Marit Hinze Nielsen

Studenteropgave: Semesterprojekt

Abstrakt

Følgende projekt undersøger, med særligt fokus på design og afvikling af en promoveringsevent, tilrettelæggelsen af et promoveringsforløb med henblik på at øge opmærksomheden omkring CPH Sound Wave, en 3rd Tsunami Agency showcase. Projektet indeholder en praktisk og teoretisk dimension, hvorfor vi har arbejdet inden for den hermeneutiske, fænomenologiske samt etnografiske forskningsmetode. Oplevelsesdimensionen samt en afgrænset målgruppe danner udgangspunkt for designudviklingen af promoveringsforløbet. Promoveringsforløbet består af en akustisk session med popsangerinden Mendoza i Stereo Studio samt bidragende kommunikative produkter. På baggrund af projektets empiriske dokumentation udføres en teatral analyse, der belyser, hvorledes forventningerne til afviklingen af promoveringseventen ikke blev indfriet. Der argumenteres for, at flere visuelle samt auditive virkemidler kunne have bidraget til en større sensorisk oplevelse. Yderligere diskuteres det, hvorvidt promoveringen af CPH Sound Wave kan karakteriseres som en del af den kulturelle popdiskurs. På baggrund af konkrete effekter, konkluderes det, at promoveringsforløbet øgede kendskabet omkring CPH Sound Wave.

UddannelserPerformance-design, (Bachelor/kandidatuddannelse) Bachelor el. kandidat
SprogDansk
Udgivelsesdato24 jan. 2014

Emneord

  • designudvikling
  • Promoveringsforløb
  • teatralitet
  • performance
  • promoveringsevent
  • markedsføring
  • showcase
  • målgruppe