Citybranding - galt eller genialt. Med København som eksempel.

Rasmus Festersen & Sarah Bay-Andersen

Studenteropgave: Semesterprojekt

Abstrakt

Citybranding - galt eller genialt. Med København som eksempel. Branding har vundet stort indpas i samfundet, og nu er trenden også nået til byer. Der er kommet større og større fokus på citybranding, men ikke alle er lige åbne overfor konceptet. Byer er langt mere komplekse end et specifikt produkt, og dette rejser en række problematikker. På baggrund af et teoretisk fundament i citybranding-disciplinen samt to ekspertinterview belyser projektet citybranding-konceptet.. De modstridende argumenter bliver diskuteret i forhold til Københavns brand cOpenhagen. Projektet konkluderer, at citybranding-konceptet ligesom citybranding-disciplinen er utrolig kompleks, og at en ny tilgang til citybranding kaldet ’The accreditation approach’ rummer fordelene ved de traditionelle tilgange, såvel som imødekommer deres kritikpunkter. Dette kunne være den bedste vej til succesfuld citybranding.

UddannelserVirksomhedsstudier, (Bachelor/kandidatuddannelse) Bachelor el. kandidat
SprogDansk
Udgivelsesdato18 jan. 2011
VejledereJens Friis Jensen

Emneord

  • branding
  • citybranding