BRAND YOUR COLORS

Ida Skamby, Mari Amalie W.K. Grevsen & Nadja Loran Albrechtsen

Studenteropgave: Semesterprojekt

Abstrakt

Nærværende projekt er en undersøgelse af tværfagligheden mellem performance-design og branding, herunder hvorledes at performance-designs potentiale kan anvendes i en brandingstrategi for en konkret virksomhed. Projektet er funderet i en praktisk dimension; en promotion event for virksomheden WEMAKECOLORS, som er udarbejdet og analyseret på baggrund af projektets teoretiske fundament. Vi har i denne opgave konkluderet, at der i interdisciplinariteten mellem performance-design og branding er et udbytterigt potentiale for at skabe innovative og gennemarbejde begivenheder. Vi har desuden konkluderet, at performance-design med afsæt i performance studies, har potentiale for at være bevidsthedsændrende eller identitetsskabende for individet. Ydermere reflekterer vi over, hvorledes at performance-design som felt, har potentiale til at rumme begivenheder hvor der inspireres til et dialektisk samarbejde mellem det kunstneriske og kommercielle.

UddannelserPerformance-design, (Bachelor/kandidatuddannelse) Bachelor el. kandidat
SprogDansk
Udgivelsesdato17 jan. 2013

Emneord

  • Branding, performance-design, tværfaglig, æstetik, kunst, kommercialitet, oplevelseskultur, erfaringsdannelse,