Associationer til musik i reklamer

Anne Sophie Skov, Gitte Hass Nielsen, Jakob Hedegaard, Mette Munch & Morten Sejer Tranberg-Hansen

Studenteropgave: Semesterprojekt

Abstrakt

Projektet omhandler, hvordan individet sprogliggør oplevelsen af at høre reklamemusik uden den visuelle kobling. Der er indraget socio- og musikkulturelle teorier samt teori til afklaring af begreber indenfor reklamemusik. Undersøgelsen af individets sprogliggørelse er udført som en kvalitativ empirisk undersøgelse ved hjælp af fire respondenter, der har associeret i forhold til otte stykker musik. Undersøgelsen er fulgt op af en diskussion af, hvilke elementer både af kulturel karakter og i forhold til egne livshistorier, der spiller ind.

UddannelserBasis - Humanistisk Bacheloruddannelse, (Bachelor uddannelse) Basis
SprogDansk
Udgivelsesdato18 jun. 2007

Emneord

  • sprogliggørelse
  • musikkultur
  • reklame
  • association
  • musik
  • italesættelse