4Ocean and Sea Shepherd: Examination of websites´ communication means with the aim of fulfilling their campaign objectives.

Clara Qvist-Richards, Alexandra Kubicová, Lucas Cordeiro Yoshida & Cannelle Lacroix-Freccero

Studenteropgave: Fagmodulprojekt

Abstrakt

Denne undersøgelse analyserer hvilke kommunikationsmidler de to hjemmesider 4Ocean og Sea Shepherd tager i brug, da deres målsætninger begge omhandler beskyttelse af og bevarelse af havet. Dette er gjort med et mål om at undersøge hvilke faktorer spiller ind i senderens valg, når de skal vælge imellem at donere til en af de to hjemmesider. Til at starte med vil en etablering af hjemmesidernes sammenhæng føre til en introducering af relevant teori, der vil understøtte de analytiske elementer. Derefter vil dette blive brugt til at analysere målgruppens modtagelse af hjemmesiderne ved brug af semistrukturerede interviews.
. Dette fører til en konklusion om hvilke elementer der gør en hjemmeside effektiv for målgruppen af unge voksne, hvilket leder til en diskussion af de positive konsekvenser den samlede undersøgelse kan have for de involverede i kampagnen, med et mål om at forbedre den.

UddannelserKommunikation, (Bachelor/kandidatuddannelse) Bachelor
SprogEngelsk
Udgivelsesdato11 dec. 2018
Antal sider51
VejledereLis Hornø