Ørsteds re-branding og navneændring

Lisbeth Dall Sørensen & Maria Nikita Butler

Studenteropgave: Kandidatprojekt

Abstrakt

Ørsteds re-brandingproces og navneskifte blev offentliggjort i efteråret 2017. Da Ørsted er en statsejet dansk virksomhed finder vi det interessant at se nærmere på hvordan relevante stakeholdere har oplevet denne rekonstrueringsproces. Dette har vi undersøgt ud fra relevant re-branding teori, der har dannet rammerne for projektet. Vi har indledningsvist præsenteret Ørsteds historik frem til navneændringen, for at kaste et lys over den kontekst, som virksomheden indgår i. Efterfølgende bliver læser introduceret for en interessantkortlægning, som ifølge re-brandingteorien, er yderst relevant at inddrage. De efterfølgende analyser indeholder henholdsvis et ledelsesmæssigt strategisk perspektiv på sagen fra Ørsted selv, samt et borger/kunde perspektiv på re-brandingprocessen. Undersøgelsen tilvejebringer viden omkring hvordan danske borgere har opfattet Ørsteds re-branding.

UddannelserKommunikation, (Bachelor/kandidatuddannelse) Kandidat
SprogDansk
Udgivelsesdato30 maj 2018
Antal sider76
VejledereSine Nørholm Just

Emneord

  • Kommunikation
  • Re-branding
  • re-naming
  • stakeholder
  • perception
  • opfattelse