Work related learning, Identities, and Culture: New Work - New Genders? New Genders - New Work?

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

    Abstract

    For at forstå de lære- og identitetsprocesser der er forbundet med udviklingen af et lærende samfund må man teoretitisere den subjektive betydning af arbejdet. På baggrund af empirisk forskning i en række professioner belyses forholdet mellem arbejdets historiske forandring, professionsudøvernes læring og professionsidentitet. Der lægges særlig vægt på betydningen af køn som en historisk foranderlig forudsætning for en række professioner, og på professionsudviklingens betydning for kønnet som subjektiv og kulturel faktor.
    OriginalsprogEngelsk
    Titel'Old' and 'New' Worlds of Adult Learning
    RedaktørerAgnieszka Bron, Ewa Kurantowicz, Henning Salling Olesen, Linden West
    Antal sider15
    UdgivelsesstedWroclaw, Poland
    ForlagWydawnictwo Naukowe
    Publikationsdato2005
    Sider27-41
    ISBN (Trykt)83-89518-29-5
    StatusUdgivet - 2005

    Citer dette