Who Makes The News - Dansk udgave: Denmark Global Media Monitoring Project 2015 National report

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Resumé

Tirsdag d. 25 marts 2015 var hundredevis af frivillige i 114 lande verden over samlet for at registrere nyhedsmediernes arbejde som del af den femte globale undersøgelse Global Media Monitoring Project (GMMP). • Danmark deltog i 2015 i GMMP for anden gang som et af i alt 114 lande og vi kan desværre ikke loka-lisere en fremgang i kønsligheden i medier – tværtimod. Hvor 31 % af nyhedskilderne i 2010 var kvin-der, så er dette tal faldet til 25 % i 2015 og derved meget tæt på det globale gennemsnit på 24 % kvin-der i medierne. En sammenligning af resultaterne verden over viser også noget overraskende, at danske medier er langt mere mandsdominerede end medierne i lande som Congo (30 %), Uganda (28 %), Pa-kistan (36 %), Jamaica (36 %) og Bulgarien (35 %), hvor kvinder er mere synlige i medierne.
Tirsdag d. 25 marts 2015 var hundredevis af frivillige i 114 lande verden over samlet for at registrere nyhedsmediernes arbejde som del af den femte globale undersøgelse Global Media Monitoring Project (GMMP). • Danmark deltog i 2015 i GMMP for anden gang som et af i alt 114 lande og vi kan desværre ikke loka-lisere en fremgang i kønsligheden i medier – tværtimod. Hvor 31 % af nyhedskilderne i 2010 var kvin-der, så er dette tal faldet til 25 % i 2015 og derved meget tæt på det globale gennemsnit på 24 % kvin-der i medierne. En sammenligning af resultaterne verden over viser også noget overraskende, at danske medier er langt mere mandsdominerede end medierne i lande som Congo (30 %), Uganda (28 %), Pa-kistan (36 %), Jamaica (36 %) og Bulgarien (35 %), hvor kvinder er mere synlige i medierne.
SprogDansk
ForlagWorld Association for Christian Communication
Antal sider34
StatusUdgivet - 15 jan. 2016

Bibliografisk note

Dansk udgave

Bibliografisk note

Dansk udgave

Citer dette

@book{d31d186387ae4750a95dc7013e216109,
title = "Who Makes The News - Dansk udgave: Denmark Global Media Monitoring Project 2015 National report",
abstract = "Tirsdag d. 25 marts 2015 var hundredevis af frivillige i 114 lande verden over samlet for at registrere nyhedsmediernes arbejde som del af den femte globale unders{\o}gelse Global Media Monitoring Project (GMMP). • Danmark deltog i 2015 i GMMP for anden gang som et af i alt 114 lande og vi kan desv{\ae}rre ikke loka-lisere en fremgang i k{\o}nsligheden i medier – tv{\ae}rtimod. Hvor 31 {\%} af nyhedskilderne i 2010 var kvin-der, s{\aa} er dette tal faldet til 25 {\%} i 2015 og derved meget t{\ae}t p{\aa} det globale gennemsnit p{\aa} 24 {\%} kvin-der i medierne. En sammenligning af resultaterne verden over viser ogs{\aa} noget overraskende, at danske medier er langt mere mandsdominerede end medierne i lande som Congo (30 {\%}), Uganda (28 {\%}), Pa-kistan (36 {\%}), Jamaica (36 {\%}) og Bulgarien (35 {\%}), hvor kvinder er mere synlige i medierne.",
author = "Hanne J{\o}rndrup and Martine Bentsen",
note = "Dansk udgave",
year = "2016",
month = "1",
day = "15",
language = "Dansk",
publisher = "World Association for Christian Communication",

}

Who Makes The News - Dansk udgave : Denmark Global Media Monitoring Project 2015 National report. / Jørndrup, Hanne; Bentsen, Martine.

World Association for Christian Communication, 2016. 34 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

TY - RPRT

T1 - Who Makes The News - Dansk udgave

T2 - Denmark Global Media Monitoring Project 2015 National report

AU - Jørndrup,Hanne

AU - Bentsen,Martine

N1 - Dansk udgave

PY - 2016/1/15

Y1 - 2016/1/15

N2 - Tirsdag d. 25 marts 2015 var hundredevis af frivillige i 114 lande verden over samlet for at registrere nyhedsmediernes arbejde som del af den femte globale undersøgelse Global Media Monitoring Project (GMMP). • Danmark deltog i 2015 i GMMP for anden gang som et af i alt 114 lande og vi kan desværre ikke loka-lisere en fremgang i kønsligheden i medier – tværtimod. Hvor 31 % af nyhedskilderne i 2010 var kvin-der, så er dette tal faldet til 25 % i 2015 og derved meget tæt på det globale gennemsnit på 24 % kvin-der i medierne. En sammenligning af resultaterne verden over viser også noget overraskende, at danske medier er langt mere mandsdominerede end medierne i lande som Congo (30 %), Uganda (28 %), Pa-kistan (36 %), Jamaica (36 %) og Bulgarien (35 %), hvor kvinder er mere synlige i medierne.

AB - Tirsdag d. 25 marts 2015 var hundredevis af frivillige i 114 lande verden over samlet for at registrere nyhedsmediernes arbejde som del af den femte globale undersøgelse Global Media Monitoring Project (GMMP). • Danmark deltog i 2015 i GMMP for anden gang som et af i alt 114 lande og vi kan desværre ikke loka-lisere en fremgang i kønsligheden i medier – tværtimod. Hvor 31 % af nyhedskilderne i 2010 var kvin-der, så er dette tal faldet til 25 % i 2015 og derved meget tæt på det globale gennemsnit på 24 % kvin-der i medierne. En sammenligning af resultaterne verden over viser også noget overraskende, at danske medier er langt mere mandsdominerede end medierne i lande som Congo (30 %), Uganda (28 %), Pa-kistan (36 %), Jamaica (36 %) og Bulgarien (35 %), hvor kvinder er mere synlige i medierne.

M3 - Rapport

BT - Who Makes The News - Dansk udgave

PB - World Association for Christian Communication

ER -