Virkeligheder i Second Life: Samvær og innovation

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

    Abstract

    "Virkeligheder i Second Life" er en beretning, der bygger på tre case studier samt omfattende observationer i den virtuelle verden Second Life i perioden 2006 til 2008. Beretningen er den ene af to bøger der bygger på forskning i virtuelle verdener; de tre case studier er: Wonderful Denmark, en virtuel virksomhed, Literary, et virtuelt bibliotek, Times, en afdeling af en real life virksomhed. Den anden bog: "Oplevelser i en virtuel verden" omhandler den virtuelle verden EverQuest - et masserollespil.
    OriginalsprogDansk
    Udgivelses stedKøbenhavn
    ForlagBooks on Demand
    Udgave1
    Antal sider183
    ISBN (Trykt)978-87-7691-264-2
    StatusUdgivet - 2008

    Emneord

    • Second Life
    • virtuel verden
    • case studier

    Projekter

    Sense-making strategier og innovation i virtuelle verdener - en kritisk analyse af nye markedsdynamikker og ledelse, kulturel innovation og videnskonstruktion

    Jensen, S. S., Phillips, L. J., Horst, M., Poulfelt, F., Meldgaard, H., Andersen, P., Kristensen, J. F., Brodersen, C., Strand, D. L., Plesner, U., Gürsimsek, R. A., Reinhard, C. D., Jensen, D. F. & Frølunde, L.

    KINO, Det Strategiske Forskningsråd

    01/01/200701/07/2012

    Projekter: ProjektForskning

    Citer dette