Velfærdsteknologi og læringsteknologi med MOOC som eksempel

Niels Henrik Helms, Simon Heilesen

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    Kapitlet redegører for ‘Velfærdsteknologi’ i forhold til begrebet 'læringsteknologi’. Læringsteknologi bestemmes som velfærdsteknologi udfoldet inden for uddannelsessystemet. Ligesom velfærdsteknologi indføres læringsteknologi med multiple dagsordener, hvor hensigterne både er at tilskynde den lærende til i højere grad selv at tage ansvar og at øge kvaliteten af uddannelsessystemets ydelser.
    OriginalsprogDansk
    TitelVelfærd, teknologi og læring i et professionsperspektiv
    Redaktører Kathrine Krageskov Eriksen, Mikala Hansbøl, Niels Henrik Helms, Michelle Vestbo
    UdgivelsesstedSorø
    ForlagUCSJ Forlag
    Publikationsdatoapr. 2015
    Sider181-195
    Kapitel3.1
    ISBN (Trykt)978-87-92717-32-0
    ISBN (Elektronisk)978-87-92717-33-7
    StatusUdgivet - apr. 2015

    Emneord

    • velfærdsteknologi
    • læringsteknologi
    • e-læring
    • MOOC
    • netbaseret læring
    • uddannelsespolitik

    Citer dette