Velfærdsteknologi og læringsteknologi med MOOC som eksempel

Niels Henrik Helms, Simon Heilesen

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    Kapitlet redegører for ‘Velfærdsteknologi’ i forhold til begrebet 'læringsteknologi’. Læringsteknologi bestemmes som velfærdsteknologi udfoldet inden for uddannelsessystemet. Ligesom velfærdsteknologi indføres læringsteknologi med multiple dagsordener, hvor hensigterne både er at tilskynde den lærende til i højere grad selv at tage ansvar og at øge kvaliteten af uddannelsessystemets ydelser.
    OriginalsprogDansk
    TitelVelfærd, teknologi og læring i et professionsperspektiv
    Redaktører Kathrine Krageskov Eriksen, Mikala Hansbøl, Niels Henrik Helms, Michelle Vestbo
    Udgivelses stedSorø
    ForlagUCSJ Forlag
    Publikationsdatoapr. 2015
    Sider181-195
    Kapitel3.1
    ISBN (Trykt)978-87-92717-32-0
    ISBN (Elektronisk)978-87-92717-33-7
    StatusUdgivet - apr. 2015

    Emneord

    • velfærdsteknologi
    • læringsteknologi
    • e-læring
    • MOOC
    • netbaseret læring
    • uddannelsespolitik

    Projekter

    VIOL: Velfærdsteknologi, Innovation, Omsorg og Læring (VIOL)

    Dupret, K., Busch-Jensen, P., Heilesen, S., Kondrup, S., Eriksen, K. K., Hansbøl, M. & Jørnø, R. L. V.

    01/01/201331/12/2014

    Projekter: ProjektForskning

    Citer dette

    Helms, N. H., & Heilesen, S. (2015). Velfærdsteknologi og læringsteknologi med MOOC som eksempel. I K. Krageskov Eriksen, M. Hansbøl, N. H. Helms, & M. Vestbo (red.), Velfærd, teknologi og læring i et professionsperspektiv (s. 181-195). UCSJ Forlag. http://ucsj.dk/fileadmin/user_upload/FU/projekter/Viol/Velfaerd__teknologi_og_laering_i_et_professionsperspektiv.pdf