Velfærdsteknologi og læringsteknologi med MOOC som eksempel

Niels Henrik Helms, Simon Heilesen

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Resumé

    Kapitlet redegører for ‘Velfærdsteknologi’ i forhold til begrebet 'læringsteknologi’. Læringsteknologi bestemmes som velfærdsteknologi udfoldet inden for uddannelsessystemet. Ligesom velfærdsteknologi indføres læringsteknologi med multiple dagsordener, hvor hensigterne både er at tilskynde den lærende til i højere grad selv at tage ansvar og at øge kvaliteten af uddannelsessystemets ydelser.
    OriginalsprogDansk
    TitelVelfærd, teknologi og læring i et professionsperspektiv
    Redaktører Kathrine Krageskov Eriksen, Mikala Hansbøl, Niels Henrik Helms, Michelle Vestbo
    Udgivelses stedSorø
    ForlagUCSJ Forlag
    Publikationsdatoapr. 2015
    Sider181-195
    Kapitel3.1
    ISBN (Trykt)978-87-92717-32-0
    ISBN (Elektronisk)978-87-92717-33-7
    StatusUdgivet - apr. 2015

    Emneord

    • velfærdsteknologi
    • læringsteknologi
    • e-læring
    • MOOC
    • netbaseret læring
    • uddannelsespolitik

    Citer dette

    Helms, N. H., & Heilesen, S. (2015). Velfærdsteknologi og læringsteknologi med MOOC som eksempel. I K. Krageskov Eriksen, M. Hansbøl, N. H. Helms, & M. Vestbo (red.), Velfærd, teknologi og læring i et professionsperspektiv (s. 181-195). Sorø: UCSJ Forlag.
    Helms, Niels Henrik ; Heilesen, Simon. / Velfærdsteknologi og læringsteknologi med MOOC som eksempel. Velfærd, teknologi og læring i et professionsperspektiv. red. / Kathrine Krageskov Eriksen ; Mikala Hansbøl ; Niels Henrik Helms ; Michelle Vestbo. Sorø : UCSJ Forlag, 2015. s. 181-195
    @inbook{d2845a88d7084cdb8f26b23208fbb69f,
    title = "Velf{\ae}rdsteknologi og l{\ae}ringsteknologi med MOOC som eksempel",
    abstract = "Kapitlet redeg{\o}rer for ‘Velf{\ae}rdsteknologi’ i forhold til begrebet 'l{\ae}ringsteknologi’. L{\ae}ringsteknologi bestemmes som velf{\ae}rdsteknologi udfoldet inden for uddannelsessystemet. Ligesom velf{\ae}rdsteknologi indf{\o}res l{\ae}ringsteknologi med multiple dagsordener, hvor hensigterne b{\aa}de er at tilskynde den l{\ae}rende til i h{\o}jere grad selv at tage ansvar og at {\o}ge kvaliteten af uddannelsessystemets ydelser.",
    keywords = "velf{\ae}rdsteknologi, l{\ae}ringsteknologi, e-l{\ae}ring, MOOC, netbaseret l{\ae}ring, uddannelsespolitik",
    author = "Helms, {Niels Henrik} and Simon Heilesen",
    year = "2015",
    month = "4",
    language = "Dansk",
    isbn = "978-87-92717-32-0",
    pages = "181--195",
    editor = "{Krageskov Eriksen}, { Kathrine} and Mikala Hansb{\o}l and Helms, {Niels Henrik} and Michelle Vestbo",
    booktitle = "Velf{\ae}rd, teknologi og l{\ae}ring i et professionsperspektiv",
    publisher = "UCSJ Forlag",

    }

    Helms, NH & Heilesen, S 2015, Velfærdsteknologi og læringsteknologi med MOOC som eksempel. i K Krageskov Eriksen, M Hansbøl, NH Helms & M Vestbo (red), Velfærd, teknologi og læring i et professionsperspektiv. UCSJ Forlag, Sorø, s. 181-195.

    Velfærdsteknologi og læringsteknologi med MOOC som eksempel. / Helms, Niels Henrik; Heilesen, Simon.

    Velfærd, teknologi og læring i et professionsperspektiv. red. / Kathrine Krageskov Eriksen; Mikala Hansbøl; Niels Henrik Helms; Michelle Vestbo. Sorø : UCSJ Forlag, 2015. s. 181-195.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    TY - CHAP

    T1 - Velfærdsteknologi og læringsteknologi med MOOC som eksempel

    AU - Helms, Niels Henrik

    AU - Heilesen, Simon

    PY - 2015/4

    Y1 - 2015/4

    N2 - Kapitlet redegører for ‘Velfærdsteknologi’ i forhold til begrebet 'læringsteknologi’. Læringsteknologi bestemmes som velfærdsteknologi udfoldet inden for uddannelsessystemet. Ligesom velfærdsteknologi indføres læringsteknologi med multiple dagsordener, hvor hensigterne både er at tilskynde den lærende til i højere grad selv at tage ansvar og at øge kvaliteten af uddannelsessystemets ydelser.

    AB - Kapitlet redegører for ‘Velfærdsteknologi’ i forhold til begrebet 'læringsteknologi’. Læringsteknologi bestemmes som velfærdsteknologi udfoldet inden for uddannelsessystemet. Ligesom velfærdsteknologi indføres læringsteknologi med multiple dagsordener, hvor hensigterne både er at tilskynde den lærende til i højere grad selv at tage ansvar og at øge kvaliteten af uddannelsessystemets ydelser.

    KW - velfærdsteknologi

    KW - læringsteknologi

    KW - e-læring

    KW - MOOC

    KW - netbaseret læring

    KW - uddannelsespolitik

    M3 - Bidrag til bog/antologi

    SN - 978-87-92717-32-0

    SP - 181

    EP - 195

    BT - Velfærd, teknologi og læring i et professionsperspektiv

    A2 - Krageskov Eriksen, Kathrine

    A2 - Hansbøl, Mikala

    A2 - Helms, Niels Henrik

    A2 - Vestbo, Michelle

    PB - UCSJ Forlag

    CY - Sorø

    ER -

    Helms NH, Heilesen S. Velfærdsteknologi og læringsteknologi med MOOC som eksempel. I Krageskov Eriksen K, Hansbøl M, Helms NH, Vestbo M, red., Velfærd, teknologi og læring i et professionsperspektiv. Sorø: UCSJ Forlag. 2015. s. 181-195