Unge danskeres forhold til nyhedsmedier: Delrapport: Danskernes brug af nyhedsmedier 2022

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Abstract

I vores tal er der to tendenser, som viser, at den yngre målgruppe i høj grad minder om resten af målgruppen. Det er i forhold til den overordnede interesse for nyheder og villigheden til at betale. Vi vil især fremhæve den yngre målgruppes villighed til at betale som et interessant fund.

Der er også tre tendenser, hvor den yngre målgruppe adskiller sig fra resten. Det gælder den yngre målgruppes brug af podcast, deres tilvalg af en mere holdningspræget journalistik og deres foretrukne vej til at finde nyheder (sociale medier vs. direkte til et kendt brand).
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedRoskilde
ForlagCenter for Nyhedsforskning, Roskilde Universitet
Antal sider8
DOI
StatusUdgivet - 15 jun. 2022
NavnDanskernes brug af nyhedsmedier
ISSN2569-6464

Citer dette