Ungdomsorganisationers inkluderende praksis: et godt tilbud for marginaliserede børn og unge?

Karsten Mellon, Stine Jensen

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

    Abstract

    Artiklen handler om hvorledes ungdomsorganisationer formår at skabe vilkår og rammer for børn og unge, der har inkluderende potentiale. Bl.a. spejder og rollespil er særdeles velegnede til at understøtte børn og unges tilværelseskompetencer (et begreb hentet hos J. Tønnesvang og N.B. Hedegaard).
    OriginalsprogDansk
    TitelForeninger for fremtiden : Forskere og foreningsaktive om ungdomsorganisationers betydning for unges liv og det danske samfund
    RedaktørerAlexander Tolstrup, June Risum Scheibel, Anne Hansen
    Antal sider22
    UdgivelsesstedKøbenhavn
    ForlagDansk Ungdoms Fællesråd
    Publikationsdatofeb. 2014
    Sider99-120
    Artikelnummer4
    Kapitel4
    ISBN (Trykt)978-87-87486-36-1
    StatusUdgivet - feb. 2014

    Emneord

    • foreninger
    • marginaliserede
    • inklusion
    • eksklusion
    • spejder
    • rollespil
    • tilværelseskompetencer
    • kompetence
    • kompetenceudvikling
    • læring
    • praksisfællesskab
    • folkeskole
    • fritid

    Citer dette