Abstract
Artiklen handler om hvorledes ungdomsorganisationer formår at skabe vilkår og rammer for børn og unge, der har inkluderende potentiale. Bl.a. spejder og rollespil er særdeles velegnede til at understøtte børn og unges tilværelseskompetencer (et begreb hentet hos J. Tønnesvang og N.B. Hedegaard).
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Foreninger for fremtiden : Forskere og foreningsaktive om ungdomsorganisationers betydning for unges liv og det danske samfund |
Redaktører | Alexander Tolstrup, June Risum Scheibel, Anne Hansen |
Antal sider | 22 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Dansk Ungdoms Fællesråd |
Publikationsdato | feb. 2014 |
Sider | 99-120 |
Artikelnummer | 4 |
Kapitel | 4 |
ISBN (Trykt) | 978-87-87486-36-1 |
Status | Udgivet - feb. 2014 |
Emneord
- foreninger
- marginaliserede
- inklusion
- eksklusion
- spejder
- rollespil
- tilværelseskompetencer
- kompetence
- kompetenceudvikling
- læring
- praksisfællesskab
- folkeskole
- fritid