Ungdomsorganisationers inkluderende praksis

et godt tilbud for marginaliserede børn og unge?

Karsten Mellon, Stine Jensen

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

    Resumé

    Artiklen handler om hvorledes ungdomsorganisationer formår at skabe vilkår og rammer for børn og unge, der har inkluderende potentiale. Bl.a. spejder og rollespil er særdeles velegnede til at understøtte børn og unges tilværelseskompetencer (et begreb hentet hos J. Tønnesvang og N.B. Hedegaard).
    OriginalsprogDansk
    TitelForeninger for fremtiden : Forskere og foreningsaktive om ungdomsorganisationers betydning for unges liv og det danske samfund
    RedaktørerAlexander Tolstrup, June Risum Scheibel, Anne Hansen
    Antal sider22
    Udgivelses stedKøbenhavn
    ForlagDansk Ungdoms Fællesråd
    Publikationsdatofeb. 2014
    Sider99-120
    Artikelnummer4
    Kapitel4
    ISBN (Trykt)978-87-87486-36-1
    StatusUdgivet - feb. 2014

    Emneord

    • foreninger
    • marginaliserede
    • inklusion
    • eksklusion
    • spejder
    • rollespil
    • tilværelseskompetencer
    • kompetence
    • kompetenceudvikling
    • læring
    • praksisfællesskab
    • folkeskole
    • fritid

    Citer dette

    Mellon, K., & Jensen, S. (2014). Ungdomsorganisationers inkluderende praksis: et godt tilbud for marginaliserede børn og unge? I A. Tolstrup, J. R. Scheibel, & A. Hansen (red.), Foreninger for fremtiden: Forskere og foreningsaktive om ungdomsorganisationers betydning for unges liv og det danske samfund (s. 99-120). [4] København: Dansk Ungdoms Fællesråd.
    Mellon, Karsten ; Jensen, Stine. / Ungdomsorganisationers inkluderende praksis : et godt tilbud for marginaliserede børn og unge?. Foreninger for fremtiden: Forskere og foreningsaktive om ungdomsorganisationers betydning for unges liv og det danske samfund. red. / Alexander Tolstrup ; June Risum Scheibel ; Anne Hansen. København : Dansk Ungdoms Fællesråd, 2014. s. 99-120
    @inbook{2c4a980bc85a493a977bb3f741518073,
    title = "Ungdomsorganisationers inkluderende praksis: et godt tilbud for marginaliserede b{\o}rn og unge?",
    abstract = "Artiklen handler om hvorledes ungdomsorganisationer form{\aa}r at skabe vilk{\aa}r og rammer for b{\o}rn og unge, der har inkluderende potentiale. Bl.a. spejder og rollespil er s{\ae}rdeles velegnede til at underst{\o}tte b{\o}rn og unges tilv{\ae}relseskompetencer (et begreb hentet hos J. T{\o}nnesvang og N.B. Hedegaard).",
    keywords = "foreninger, marginaliserede , inklusion, eksklusion, spejder, rollespil, tilv{\ae}relseskompetencer, kompetence, kompetenceudvikling, l{\ae}ring, praksisf{\ae}llesskab, folkeskole, fritid",
    author = "Karsten Mellon and Stine Jensen",
    year = "2014",
    month = "2",
    language = "Dansk",
    isbn = "978-87-87486-36-1",
    pages = "99--120",
    editor = "Alexander Tolstrup and Scheibel, {June Risum} and Anne Hansen",
    booktitle = "Foreninger for fremtiden",
    publisher = "Dansk Ungdoms F{\ae}llesr{\aa}d",
    address = "Danmark",

    }

    Mellon, K & Jensen, S 2014, Ungdomsorganisationers inkluderende praksis: et godt tilbud for marginaliserede børn og unge? i A Tolstrup, JR Scheibel & A Hansen (red), Foreninger for fremtiden: Forskere og foreningsaktive om ungdomsorganisationers betydning for unges liv og det danske samfund., 4, Dansk Ungdoms Fællesråd, København, s. 99-120.

    Ungdomsorganisationers inkluderende praksis : et godt tilbud for marginaliserede børn og unge? / Mellon, Karsten; Jensen, Stine.

    Foreninger for fremtiden: Forskere og foreningsaktive om ungdomsorganisationers betydning for unges liv og det danske samfund. red. / Alexander Tolstrup; June Risum Scheibel; Anne Hansen. København : Dansk Ungdoms Fællesråd, 2014. s. 99-120 4.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

    TY - CHAP

    T1 - Ungdomsorganisationers inkluderende praksis

    T2 - et godt tilbud for marginaliserede børn og unge?

    AU - Mellon, Karsten

    AU - Jensen, Stine

    PY - 2014/2

    Y1 - 2014/2

    N2 - Artiklen handler om hvorledes ungdomsorganisationer formår at skabe vilkår og rammer for børn og unge, der har inkluderende potentiale. Bl.a. spejder og rollespil er særdeles velegnede til at understøtte børn og unges tilværelseskompetencer (et begreb hentet hos J. Tønnesvang og N.B. Hedegaard).

    AB - Artiklen handler om hvorledes ungdomsorganisationer formår at skabe vilkår og rammer for børn og unge, der har inkluderende potentiale. Bl.a. spejder og rollespil er særdeles velegnede til at understøtte børn og unges tilværelseskompetencer (et begreb hentet hos J. Tønnesvang og N.B. Hedegaard).

    KW - foreninger

    KW - marginaliserede

    KW - inklusion

    KW - eksklusion

    KW - spejder

    KW - rollespil

    KW - tilværelseskompetencer

    KW - kompetence

    KW - kompetenceudvikling

    KW - læring

    KW - praksisfællesskab

    KW - folkeskole

    KW - fritid

    M3 - Bidrag til bog/antologi

    SN - 978-87-87486-36-1

    SP - 99

    EP - 120

    BT - Foreninger for fremtiden

    A2 - Tolstrup, Alexander

    A2 - Scheibel, June Risum

    A2 - Hansen, Anne

    PB - Dansk Ungdoms Fællesråd

    CY - København

    ER -

    Mellon K, Jensen S. Ungdomsorganisationers inkluderende praksis: et godt tilbud for marginaliserede børn og unge? I Tolstrup A, Scheibel JR, Hansen A, red., Foreninger for fremtiden: Forskere og foreningsaktive om ungdomsorganisationers betydning for unges liv og det danske samfund. København: Dansk Ungdoms Fællesråd. 2014. s. 99-120. 4