Projekter pr. år
Abstract
Machinima er en sammentrækning af machine, cinema og anime. Det er en emergerende praksis og filmskabelsesteknik, hvorved film kan laves og optages indeni såkaldte virtuelle verdener (så som Second Life) og spil (så som The Sims, World of Warcraft, Quake).
De analytiske ideer som er udfoldet i dette paper stammer fra M. M. Bakhtin’s dialogiske begreber og forståelse for forfatterskab og intention. De dialogiske principper indebærer blandt andet polyfoni, den mangfoldighed af stemmer der er indeni, mellem tekster (inklusiv noveller, film og alle former for tekster), samt mellem forfatter og tilskuer.
Omdrejningspunktet i dette paper er forståelsesrammer for machinima, set i lyset af den mangfoldighed af amatører og andre der i dag skaber og distribuerer multimedie produktioner ved hjælp af digitale medier.
De analytiske ideer som er udfoldet i dette paper stammer fra M. M. Bakhtin’s dialogiske begreber og forståelse for forfatterskab og intention. De dialogiske principper indebærer blandt andet polyfoni, den mangfoldighed af stemmer der er indeni, mellem tekster (inklusiv noveller, film og alle former for tekster), samt mellem forfatter og tilskuer.
Omdrejningspunktet i dette paper er forståelsesrammer for machinima, set i lyset af den mangfoldighed af amatører og andre der i dag skaber og distribuerer multimedie produktioner ved hjælp af digitale medier.
Bidragets oversatte titel | Fortståelsesrammer for Machinima: En dialogisk tilgang |
---|---|
Originalsprog | Engelsk |
Publikationsdato | 2010 |
Antal sider | 4 |
Status | Udgivet - 2010 |
Begivenhed | Research workshop: Making Sense of Virtual Worlds and User Driven Innovation - Magleås Conference Center, Birkerød, Danmark Varighed: 7 jun. 2010 → 9 jun. 2010 |
Workshop
Workshop | Research workshop: Making Sense of Virtual Worlds and User Driven Innovation |
---|---|
Land/Område | Danmark |
By | Magleås Conference Center, Birkerød |
Periode | 07/06/2010 → 09/06/2010 |
Emneord
- brugerdreven innovation
- multimedie produktion
- entreprenørskab
- dialogisk kommunikation
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Sense-making strategier og innovation i virtuelle verdener - en kritisk analyse af nye markedsdynamikker og ledelse, kulturel innovation og videnskonstruktion
Jensen, S. S. (Projektleder), Phillips, L. J. (Projektdeltager), Horst, M. (Projektdeltager), Poulfelt, F. (Projektdeltager), Meldgaard, H. (Projektdeltager), Andersen, P. (Projektdeltager), Kristensen, J. F. (Projektdeltager), Brodersen, C. (Projektdeltager), Strand, D. L. (Projektleder), Plesner, U. (Projektdeltager), Gürsimsek, R. A. (Projektdeltager), Reinhard, C. D. (Projektdeltager), Jensen, D. F. (Projektdeltager) & Frølunde, L. (Projektdeltager)
01/01/2007 → 01/07/2012
Projekter: Projekt › Forskning
Aktiviteter
- 1 Foredrag og mundtlige bidrag
-
Cross-media Storytelling: Teori og praksis i film- og multimedieproduktion
Frølunde, L. (Oplægsholder)
1 dec. 2011Aktivitet: Tale eller præsentation › Foredrag og mundtlige bidrag