(Udviklingshæmmede) børns skrøbelige sociale relationer

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

    Resumé

    Artiklen handler dels om nogle af de centrale metodologiske refleksioner, der ligger bag projektet "Minoritetsbørns hverdagsliv" og dels omtales nogle af studiets "resultater", idet der fokuseres på børnenes skrøbelige sociale relationer og spinkle netværk. Med et dobbeltfokus på metodologi/metode og på børnenes sociale relationer, imødekommer artiklen noget af den kritik, der har været rettet imod kvalitative studiers mangelfulde metodologiske refleksioner, uden at artiklen ellers er reduceret til "ren" metodeartikel.
    Udgivelsesdato: maj
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftDansk pædagogisk tidsskrift
    Udgave nummer2
    Sider (fra-til)74-82
    Antal sider8
    ISSN0904-2393
    StatusUdgivet - 2008

    Emneord

    • udviklingshæmmede børn
    • sociale relationer
    • metodologi

    Citer dette

    @article{c46be840bfa811ddb6db000ea68e967b,
    title = "(Udviklingsh{\ae}mmede) b{\o}rns skr{\o}belige sociale relationer",
    abstract = "Artiklen handler dels om nogle af de centrale metodologiske refleksioner, der ligger bag projektet {"}Minoritetsb{\o}rns hverdagsliv{"} og dels omtales nogle af studiets {"}resultater{"}, idet der fokuseres p{\aa} b{\o}rnenes skr{\o}belige sociale relationer og spinkle netv{\ae}rk. Med et dobbeltfokus p{\aa} metodologi/metode og p{\aa} b{\o}rnenes sociale relationer, im{\o}dekommer artiklen noget af den kritik, der har v{\ae}ret rettet imod kvalitative studiers mangelfulde metodologiske refleksioner, uden at artiklen ellers er reduceret til {"}ren{"} metodeartikel. Udgivelsesdato: maj",
    keywords = "udviklingsh{\ae}mmede b{\o}rn, sociale relationer, metodologi",
    author = "Kim Rasmussen",
    year = "2008",
    language = "Dansk",
    pages = "74--82",
    journal = "Dansk Paedagogisk Tidsskrift",
    issn = "0904-2393",
    publisher = "Foreningen bag Udgivelsen af Dansk Paedagogisk Tidsskrift",
    number = "2",

    }

    (Udviklingshæmmede) børns skrøbelige sociale relationer. / Rasmussen, Kim.

    I: Dansk pædagogisk tidsskrift, Nr. 2, 2008, s. 74-82.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

    TY - JOUR

    T1 - (Udviklingshæmmede) børns skrøbelige sociale relationer

    AU - Rasmussen, Kim

    PY - 2008

    Y1 - 2008

    N2 - Artiklen handler dels om nogle af de centrale metodologiske refleksioner, der ligger bag projektet "Minoritetsbørns hverdagsliv" og dels omtales nogle af studiets "resultater", idet der fokuseres på børnenes skrøbelige sociale relationer og spinkle netværk. Med et dobbeltfokus på metodologi/metode og på børnenes sociale relationer, imødekommer artiklen noget af den kritik, der har været rettet imod kvalitative studiers mangelfulde metodologiske refleksioner, uden at artiklen ellers er reduceret til "ren" metodeartikel. Udgivelsesdato: maj

    AB - Artiklen handler dels om nogle af de centrale metodologiske refleksioner, der ligger bag projektet "Minoritetsbørns hverdagsliv" og dels omtales nogle af studiets "resultater", idet der fokuseres på børnenes skrøbelige sociale relationer og spinkle netværk. Med et dobbeltfokus på metodologi/metode og på børnenes sociale relationer, imødekommer artiklen noget af den kritik, der har været rettet imod kvalitative studiers mangelfulde metodologiske refleksioner, uden at artiklen ellers er reduceret til "ren" metodeartikel. Udgivelsesdato: maj

    KW - udviklingshæmmede børn

    KW - sociale relationer

    KW - metodologi

    M3 - Tidsskriftartikel

    SP - 74

    EP - 82

    JO - Dansk Paedagogisk Tidsskrift

    JF - Dansk Paedagogisk Tidsskrift

    SN - 0904-2393

    IS - 2

    ER -