(Udviklingshæmmede) børns skrøbelige sociale relationer

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

    Abstract

    Artiklen handler dels om nogle af de centrale metodologiske refleksioner, der ligger bag projektet "Minoritetsbørns hverdagsliv" og dels omtales nogle af studiets "resultater", idet der fokuseres på børnenes skrøbelige sociale relationer og spinkle netværk. Med et dobbeltfokus på metodologi/metode og på børnenes sociale relationer, imødekommer artiklen noget af den kritik, der har været rettet imod kvalitative studiers mangelfulde metodologiske refleksioner, uden at artiklen ellers er reduceret til "ren" metodeartikel.
    Udgivelsesdato: maj
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftDansk pædagogisk tidsskrift
    Udgave nummer2
    Sider (fra-til)74-82
    Antal sider8
    ISSN0904-2393
    StatusUdgivet - 2008

    Emneord

    • udviklingshæmmede børn
    • sociale relationer
    • metodologi

    Citer dette