Udvikling af informationskompetence i problemorienteret arbejde med brug af digitale værktøjer:  Rapport fra delprojekt under DEff-projektet:"Bibliotekerne som aktiv læringspartner - nye roller for forskningsbibliotekerne"

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportKonferencebidrag i proceedingsForskning

    Abstract

    Det overordnede mål for projektet om "Bibliotekerne som aktiv læringspartner" er at udvikle rammer for et mere integreret samarbejde mellem universiteter og forskningsbiblioteker, særligt om støtte til udvikling af studerendes informationskompetence, bl.a. med brug af it-støttede faciliteter og vejledningsformer. Visionen for projektet er, at arbejdet med at støtte de studerendes udvikling af informationskompetence ikke alene ses som en opgave for biblioteker biblioteker, men som en opgave der skal løses i et tættere integreret samarbejde mellem biblioteker og faglige uddannelsesmiljøer.

    Pilotprojektet gennemførtes i perioden efteråret 2005 og foråret 2006 og inddrog studerende for den Humanistiske Internationale Basisuddannelse (HIB) ved Roskilde Universitetscenter og fjernstuderende på afsluttende del fra IT Vest uddannelsen Master i IKT og Læring (MIL).

    OriginalsprogDansk
    TitelIkke angivet
    Antal sider26
    ForlagRoskilde Universitet
    Publikationsdato2006
    StatusUdgivet - 2006
    BegivenhedTemadag vedr. informationskompetence arr. af Programgruppen for e-læring og DEFF - København, Danmark
    Varighed: 24 okt. 200624 okt. 2006

    Konference

    KonferenceTemadag vedr. informationskompetence arr. af Programgruppen for e-læring og DEFF
    LandDanmark
    ByKøbenhavn
    Periode24/10/200624/10/2006

    Emneord

    • Informationskompetence
    • problemorienteret projektarbejde
    • projektarbejde
    • projektpædagogik
    • digitale værktøjer
    • samarbejde biblioteker - uddannelser

    Citer dette