Abstract
Det overordnede mål for projektet om "Bibliotekerne som aktiv læringspartner" er at udvikle rammer for et mere integreret samarbejde mellem universiteter og forskningsbiblioteker, særligt om støtte til udvikling af studerendes informationskompetence, bl.a. med brug af it-støttede faciliteter og vejledningsformer. Visionen for projektet er, at arbejdet med at støtte de studerendes udvikling af informationskompetence ikke alene ses som en opgave for biblioteker biblioteker, men som en opgave der skal løses i et tættere integreret samarbejde mellem biblioteker og faglige uddannelsesmiljøer.
Pilotprojektet gennemførtes i perioden efteråret 2005 og foråret 2006 og inddrog studerende for den Humanistiske Internationale Basisuddannelse (HIB) ved Roskilde Universitetscenter og fjernstuderende på afsluttende del fra IT Vest uddannelsen Master i IKT og Læring (MIL).
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Ikke angivet |
Antal sider | 26 |
Forlag | Roskilde Universitet |
Publikationsdato | 2006 |
Status | Udgivet - 2006 |
Begivenhed | Temadag vedr. informationskompetence arr. af Programgruppen for e-læring og DEFF - København, Danmark Varighed: 24 okt. 2006 → 24 okt. 2006 |
Konference
Konference | Temadag vedr. informationskompetence arr. af Programgruppen for e-læring og DEFF |
---|---|
Land/Område | Danmark |
By | København |
Periode | 24/10/2006 → 24/10/2006 |
Emneord
- Informationskompetence
- problemorienteret projektarbejde
- projektarbejde
- projektpædagogik
- digitale værktøjer
- samarbejde biblioteker - uddannelser