Uddannelsen af pædagoger som refleksivt moderniseringsprojekt

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

    Abstract

    Artiklen tager afsæt i et forskningsprojekt om pædagoguddannelsen og præsenterer en analyse af de pædagogstuderendes vidensdannelse under professionsbachelorreformen udfra to perspektiver på refleksiv viden: kompetenceforståelse i en moderniseringskontekst, og livshistorisk kritisk læring i en omsorgs- og velfærdskontekst.
    OriginalsprogDansk
    TitelProfessionsidentitet i forandring
    RedaktørerTine Rask Eriksen, Anne Mette Jørgensen
    Antal sider16
    Udgivelses stedKøbenhavn
    ForlagAkademisk Forlag
    Publikationsdato2005
    Udgave1.
    Sider228-243
    ISBN (Trykt)87-500-3859-1
    StatusUdgivet - 2005

    Citer dette

    Dybbroe, B. (2005). Uddannelsen af pædagoger som refleksivt moderniseringsprojekt. I T. Rask Eriksen, & A. M. Jørgensen (red.), Professionsidentitet i forandring (1. udg., s. 228-243). Akademisk Forlag.