Uddannelsen af pædagoger som refleksivt moderniseringsprojekt

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

    Resumé

    Artiklen tager afsæt i et forskningsprojekt om pædagoguddannelsen og præsenterer en analyse af de pædagogstuderendes vidensdannelse under professionsbachelorreformen udfra to perspektiver på refleksiv viden: kompetenceforståelse i en moderniseringskontekst, og livshistorisk kritisk læring i en omsorgs- og velfærdskontekst.
    OriginalsprogDansk
    TitelProfessionsidentitet i forandring
    RedaktørerTine Rask Eriksen, Anne Mette Jørgensen
    Antal sider16
    Udgivelses stedKøbenhavn
    ForlagAkademisk Forlag
    Publikationsdato2005
    Udgave1.
    Sider228-243
    ISBN (Trykt)87-500-3859-1
    StatusUdgivet - 2005

    Citer dette

    Dybbroe, B. (2005). Uddannelsen af pædagoger som refleksivt moderniseringsprojekt. I T. Rask Eriksen, & A. M. Jørgensen (red.), Professionsidentitet i forandring (1. udg., s. 228-243). København: Akademisk Forlag.
    Dybbroe, Betina. / Uddannelsen af pædagoger som refleksivt moderniseringsprojekt. Professionsidentitet i forandring. red. / Tine Rask Eriksen ; Anne Mette Jørgensen. 1. udg. København : Akademisk Forlag, 2005. s. 228-243
    @inbook{f40e168052af11dbae81000ea68e967b,
    title = "Uddannelsen af p{\ae}dagoger som refleksivt moderniseringsprojekt",
    abstract = "Artiklen tager afs{\ae}t i et forskningsprojekt om p{\ae}dagoguddannelsen og pr{\ae}senterer en analyse af de p{\ae}dagogstuderendes vidensdannelse under professionsbachelorreformen udfra to perspektiver p{\aa} refleksiv viden: kompetenceforst{\aa}else i en moderniseringskontekst, og livshistorisk kritisk l{\ae}ring i en omsorgs- og velf{\ae}rdskontekst.",
    author = "Betina Dybbroe",
    year = "2005",
    language = "Dansk",
    isbn = "87-500-3859-1",
    pages = "228--243",
    editor = "{Rask Eriksen}, Tine and J{\o}rgensen, {Anne Mette}",
    booktitle = "Professionsidentitet i forandring",
    publisher = "Akademisk Forlag",
    edition = "1.",

    }

    Dybbroe, B 2005, Uddannelsen af pædagoger som refleksivt moderniseringsprojekt. i T Rask Eriksen & AM Jørgensen (red), Professionsidentitet i forandring. 1. udg, Akademisk Forlag, København, s. 228-243.

    Uddannelsen af pædagoger som refleksivt moderniseringsprojekt. / Dybbroe, Betina.

    Professionsidentitet i forandring. red. / Tine Rask Eriksen; Anne Mette Jørgensen. 1. udg. København : Akademisk Forlag, 2005. s. 228-243.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

    TY - CHAP

    T1 - Uddannelsen af pædagoger som refleksivt moderniseringsprojekt

    AU - Dybbroe, Betina

    PY - 2005

    Y1 - 2005

    N2 - Artiklen tager afsæt i et forskningsprojekt om pædagoguddannelsen og præsenterer en analyse af de pædagogstuderendes vidensdannelse under professionsbachelorreformen udfra to perspektiver på refleksiv viden: kompetenceforståelse i en moderniseringskontekst, og livshistorisk kritisk læring i en omsorgs- og velfærdskontekst.

    AB - Artiklen tager afsæt i et forskningsprojekt om pædagoguddannelsen og præsenterer en analyse af de pædagogstuderendes vidensdannelse under professionsbachelorreformen udfra to perspektiver på refleksiv viden: kompetenceforståelse i en moderniseringskontekst, og livshistorisk kritisk læring i en omsorgs- og velfærdskontekst.

    M3 - Bidrag til bog/antologi

    SN - 87-500-3859-1

    SP - 228

    EP - 243

    BT - Professionsidentitet i forandring

    A2 - Rask Eriksen, Tine

    A2 - Jørgensen, Anne Mette

    PB - Akademisk Forlag

    CY - København

    ER -

    Dybbroe B. Uddannelsen af pædagoger som refleksivt moderniseringsprojekt. I Rask Eriksen T, Jørgensen AM, red., Professionsidentitet i forandring. 1. udg. København: Akademisk Forlag. 2005. s. 228-243