Uddannelse som sproglæring

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

    Resumé

    Uddannelse foregår gennem sprog, og faglig læring er derfor også i høj grad sproglæring - for alle elever. Med stadigt flere tosprogede elever i det danske uddannelsessystem er den sproglige dimension af undervisningen blevet mere synlig. I artiklen undersøges det hvordan teorier om fremmed- og andetsprogslæring kan bidrage til udvikling af pædagogiske rammer for elevernes sproglige udvikling og agency i den faglige undervisning
    Udgivelsesdato: Februar
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftDansk pædagogisk tidsskrift
    Vol/bind2008
    Udgave nummer1
    Sider (fra-til)28-33
    Antal sider6
    ISSN0904-2393
    StatusUdgivet - 2008

    Emneord

    • sproglæring

    Citer dette

    @article{e11222c0e00611dc8de2000ea68e967b,
    title = "Uddannelse som sprogl{\ae}ring",
    abstract = "Uddannelse foreg{\aa}r gennem sprog, og faglig l{\ae}ring er derfor ogs{\aa} i h{\o}j grad sprogl{\ae}ring - for alle elever. Med stadigt flere tosprogede elever i det danske uddannelsessystem er den sproglige dimension af undervisningen blevet mere synlig. I artiklen unders{\o}ges det hvordan teorier om fremmed- og andetsprogsl{\ae}ring kan bidrage til udvikling af p{\ae}dagogiske rammer for elevernes sproglige udvikling og agency i den faglige undervisning Udgivelsesdato: Februar",
    keywords = "sprogl{\ae}ring, language learning",
    author = "Pedersen, {Michael Svendsen}",
    year = "2008",
    language = "Dansk",
    volume = "2008",
    pages = "28--33",
    journal = "Dansk Paedagogisk Tidsskrift",
    issn = "0904-2393",
    publisher = "Foreningen bag Udgivelsen af Dansk Paedagogisk Tidsskrift",
    number = "1",

    }

    Uddannelse som sproglæring. / Pedersen, Michael Svendsen.

    I: Dansk pædagogisk tidsskrift, Bind 2008, Nr. 1, 2008, s. 28-33.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

    TY - JOUR

    T1 - Uddannelse som sproglæring

    AU - Pedersen, Michael Svendsen

    PY - 2008

    Y1 - 2008

    N2 - Uddannelse foregår gennem sprog, og faglig læring er derfor også i høj grad sproglæring - for alle elever. Med stadigt flere tosprogede elever i det danske uddannelsessystem er den sproglige dimension af undervisningen blevet mere synlig. I artiklen undersøges det hvordan teorier om fremmed- og andetsprogslæring kan bidrage til udvikling af pædagogiske rammer for elevernes sproglige udvikling og agency i den faglige undervisning Udgivelsesdato: Februar

    AB - Uddannelse foregår gennem sprog, og faglig læring er derfor også i høj grad sproglæring - for alle elever. Med stadigt flere tosprogede elever i det danske uddannelsessystem er den sproglige dimension af undervisningen blevet mere synlig. I artiklen undersøges det hvordan teorier om fremmed- og andetsprogslæring kan bidrage til udvikling af pædagogiske rammer for elevernes sproglige udvikling og agency i den faglige undervisning Udgivelsesdato: Februar

    KW - sproglæring

    KW - language learning

    M3 - Tidsskriftartikel

    VL - 2008

    SP - 28

    EP - 33

    JO - Dansk Paedagogisk Tidsskrift

    JF - Dansk Paedagogisk Tidsskrift

    SN - 0904-2393

    IS - 1

    ER -