Uddannelse i praksis til selvstændig ledelse og virksomhedsstart

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskning

    Abstract

    Artiklen undersøger hvordan studerende i problemorienterede regimer kan uddanne sig til at blive kompetente deltagere i iværksættelse. Kritisk videnskabeligt (akademisk) perspektiv handler om at kunne øge kvaliteten i og om iværksættelse. At integrere praksis i akademisk uddannelse medvirker til at den studerende lærer kompleksiteten i den konkrete iværksættelse at kende, og den studerende bliver derfor bedre i stand til at gøre vurderinger der begrænser risikoen i forbindelse med værdiskabelsen. Svaret på problemstillingen skal findes i at studerende med denne orientering integrerer iværksættelse i deres projekter. Derved får de mulighed for at opnå både avanceret og praktisk baseret kompetence i iværksættelse
    OriginalsprogDansk
    TitelPraksiselementet i iværksætteri- og innovationsundervisning
    RedaktørerJacob Stolt
    Antal sider8
    Udgivelses stedFrederiksberg
    ForlagØresund Entrepreneurship Academy
    Publikationsdato2009
    Sider49-57
    ISBN (Trykt)978-87-993397-0-9
    StatusUdgivet - 2009

    Emneord

    • aktivitet i praksis
    • uddannelse
    • entreprenørskab

    Citer dette

    Olsen, P. B. (2009). Uddannelse i praksis til selvstændig ledelse og virksomhedsstart. I J. Stolt (red.), Praksiselementet i iværksætteri- og innovationsundervisning (s. 49-57). Øresund Entrepreneurship Academy. http://www.oeacademy.org/images/downloads/Antologi/praksiselementet.pdf