Uddannelse i praksis til selvstændig ledelse og virksomhedsstart

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskning

    Resumé

    Artiklen undersøger hvordan studerende i problemorienterede regimer kan uddanne sig til at blive kompetente deltagere i iværksættelse. Kritisk videnskabeligt (akademisk) perspektiv handler om at kunne øge kvaliteten i og om iværksættelse. At integrere praksis i akademisk uddannelse medvirker til at den studerende lærer kompleksiteten i den konkrete iværksættelse at kende, og den studerende bliver derfor bedre i stand til at gøre vurderinger der begrænser risikoen i forbindelse med værdiskabelsen. Svaret på problemstillingen skal findes i at studerende med denne orientering integrerer iværksættelse i deres projekter. Derved får de mulighed for at opnå både avanceret og praktisk baseret kompetence i iværksættelse
    OriginalsprogDansk
    TitelPraksiselementet i iværksætteri- og innovationsundervisning
    RedaktørerJacob Stolt
    Antal sider8
    Udgivelses stedFrederiksberg
    ForlagØresund Entrepreneurship Academy
    Publikationsdato2009
    Sider49-57
    ISBN (Trykt)978-87-993397-0-9
    StatusUdgivet - 2009

    Emneord

    • aktivitet i praksis
    • uddannelse
    • entreprenørskab

    Citer dette

    Olsen, P. B. (2009). Uddannelse i praksis til selvstændig ledelse og virksomhedsstart. I J. Stolt (red.), Praksiselementet i iværksætteri- og innovationsundervisning (s. 49-57). Frederiksberg: Øresund Entrepreneurship Academy.
    Olsen, Poul Bitsch. / Uddannelse i praksis til selvstændig ledelse og virksomhedsstart. Praksiselementet i iværksætteri- og innovationsundervisning. red. / Jacob Stolt. Frederiksberg : Øresund Entrepreneurship Academy, 2009. s. 49-57
    @inbook{add0f550cd1a11de9f7c000ea68e967b,
    title = "Uddannelse i praksis til selvst{\ae}ndig ledelse og virksomhedsstart",
    abstract = "Artiklen unders{\o}ger hvordan studerende i problemorienterede regimer kan uddanne sig til at blive kompetente deltagere i iv{\ae}rks{\ae}ttelse. Kritisk videnskabeligt (akademisk) perspektiv handler om at kunne {\o}ge kvaliteten i og om iv{\ae}rks{\ae}ttelse. At integrere praksis i akademisk uddannelse medvirker til at den studerende l{\ae}rer kompleksiteten i den konkrete iv{\ae}rks{\ae}ttelse at kende, og den studerende bliver derfor bedre i stand til at g{\o}re vurderinger der begr{\ae}nser risikoen i forbindelse med v{\ae}rdiskabelsen. Svaret p{\aa} problemstillingen skal findes i at studerende med denne orientering integrerer iv{\ae}rks{\ae}ttelse i deres projekter. Derved f{\aa}r de mulighed for at opn{\aa} b{\aa}de avanceret og praktisk baseret kompetence i iv{\ae}rks{\ae}ttelse",
    keywords = "aktivitet i praksis, uddannelse, entrepren{\o}rskab, entrepreneurship, tertiary education, in practice",
    author = "Olsen, {Poul Bitsch}",
    year = "2009",
    language = "Dansk",
    isbn = "978-87-993397-0-9",
    pages = "49--57",
    editor = "Jacob Stolt",
    booktitle = "Praksiselementet i iv{\ae}rks{\ae}tteri- og innovationsundervisning",
    publisher = "{\O}resund Entrepreneurship Academy",
    address = "Danmark",

    }

    Olsen, PB 2009, Uddannelse i praksis til selvstændig ledelse og virksomhedsstart. i J Stolt (red.), Praksiselementet i iværksætteri- og innovationsundervisning. Øresund Entrepreneurship Academy, Frederiksberg, s. 49-57.

    Uddannelse i praksis til selvstændig ledelse og virksomhedsstart. / Olsen, Poul Bitsch.

    Praksiselementet i iværksætteri- og innovationsundervisning. red. / Jacob Stolt. Frederiksberg : Øresund Entrepreneurship Academy, 2009. s. 49-57.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til rapportForskning

    TY - GEN

    T1 - Uddannelse i praksis til selvstændig ledelse og virksomhedsstart

    AU - Olsen, Poul Bitsch

    PY - 2009

    Y1 - 2009

    N2 - Artiklen undersøger hvordan studerende i problemorienterede regimer kan uddanne sig til at blive kompetente deltagere i iværksættelse. Kritisk videnskabeligt (akademisk) perspektiv handler om at kunne øge kvaliteten i og om iværksættelse. At integrere praksis i akademisk uddannelse medvirker til at den studerende lærer kompleksiteten i den konkrete iværksættelse at kende, og den studerende bliver derfor bedre i stand til at gøre vurderinger der begrænser risikoen i forbindelse med værdiskabelsen. Svaret på problemstillingen skal findes i at studerende med denne orientering integrerer iværksættelse i deres projekter. Derved får de mulighed for at opnå både avanceret og praktisk baseret kompetence i iværksættelse

    AB - Artiklen undersøger hvordan studerende i problemorienterede regimer kan uddanne sig til at blive kompetente deltagere i iværksættelse. Kritisk videnskabeligt (akademisk) perspektiv handler om at kunne øge kvaliteten i og om iværksættelse. At integrere praksis i akademisk uddannelse medvirker til at den studerende lærer kompleksiteten i den konkrete iværksættelse at kende, og den studerende bliver derfor bedre i stand til at gøre vurderinger der begrænser risikoen i forbindelse med værdiskabelsen. Svaret på problemstillingen skal findes i at studerende med denne orientering integrerer iværksættelse i deres projekter. Derved får de mulighed for at opnå både avanceret og praktisk baseret kompetence i iværksættelse

    KW - aktivitet i praksis

    KW - uddannelse

    KW - entreprenørskab

    KW - entrepreneurship

    KW - tertiary education

    KW - in practice

    M3 - Bidrag til rapport

    SN - 978-87-993397-0-9

    SP - 49

    EP - 57

    BT - Praksiselementet i iværksætteri- og innovationsundervisning

    A2 - Stolt, Jacob

    PB - Øresund Entrepreneurship Academy

    CY - Frederiksberg

    ER -

    Olsen PB. Uddannelse i praksis til selvstændig ledelse og virksomhedsstart. I Stolt J, red., Praksiselementet i iværksætteri- og innovationsundervisning. Frederiksberg: Øresund Entrepreneurship Academy. 2009. s. 49-57