Abstract
Artiklen undersøger hvordan studerende i problemorienterede regimer kan uddanne sig til at blive kompetente deltagere i iværksættelse. Kritisk videnskabeligt (akademisk) perspektiv handler om at kunne øge kvaliteten i og om iværksættelse. At integrere praksis i akademisk uddannelse medvirker til at den studerende lærer kompleksiteten i den konkrete iværksættelse at kende, og den studerende bliver derfor bedre i stand til at gøre vurderinger der begrænser risikoen i forbindelse med værdiskabelsen. Svaret på problemstillingen skal findes i at studerende med denne orientering integrerer iværksættelse i deres projekter. Derved får de mulighed for at opnå både avanceret og praktisk baseret kompetence i iværksættelse
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Praksiselementet i iværksætteri- og innovationsundervisning |
Redaktører | Jacob Stolt |
Antal sider | 8 |
Udgivelsessted | Frederiksberg |
Forlag | Øresund Entrepreneurship Academy |
Publikationsdato | 2009 |
Sider | 49-57 |
ISBN (Trykt) | 978-87-993397-0-9 |
Status | Udgivet - 2009 |
Emneord
- aktivitet i praksis
- uddannelse
- entreprenørskab