Tjáskiptaverkefni: Árangursrík leið í tungumálanáms

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

    Abstract

    Artiklen handler om task-baseret sprogundervisning. Den viser hvilket lærings- og sprogsyn den task-baserede kommunikative undervisning hviler på, opstiller en task-typologi og giver eksempler på anvendelse af tasks i sprogundervisningen. Artiklen afsluttes med en kort præsentation af begrænsningerne i og videre perspektiverne for task-baseret læring og undervisning.
    OriginalsprogIslandsk
    TitelMál málanna : Um nám og kenslu erlandra tungumála
    RedaktørerAuður Hauksdóttir, Birna Arnbjörnsdóttir
    Antal sider32
    Udgivelses stedIsland
    ForlagUniversity of Iceland Press
    Publikationsdato2007
    Sider201-233
    ISBN (Trykt)978-9979-54-787-7
    StatusUdgivet - 2007

    Emneord

    • task
    • kommunikativ sprogundervisning

    Citer dette

    Pedersen, M. S. (2007). Tjáskiptaverkefni: Árangursrík leið í tungumálanáms. I A. Hauksdóttir, & B. Arnbjörnsdóttir (red.), Mál málanna: Um nám og kenslu erlandra tungumála (s. 201-233). University of Iceland Press.