Projekter pr. år
Abstract
Vi fremlægger her første del af undersøgelsen af projektet Professionsbachelorisering i et vadested. Det er en undersøgelse af, hvilke orienteringer og strategier nyuddannede pædagoger (uddannet i maksimalt 1 ½ år) anlægger i forhold til at indtage og bestride deres arbejde, og hvordan sådanne orienteringer og strategier indgår i udviklinger, afviklinger og reproduktioner af det pædagogiske arbejde. Vi undersøger her det pædagogiske arbejde, som det foregår a) i de integrerede institutioner med de mindste børn, dvs. 0‐6 års institutioner, b) i klub og c) i SFO. I denne delrapport er det arbejdet i de integrerede institutioner, der undersøges.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Roskilde |
---|---|
Forlag | Roskilde Universitet |
Antal sider | 85 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7349-777-7 |
Status | Udgivet - 2011 |
Emneord
- nyuddannet
- pædagog
- professionsbachelor
- integreret institution
Projekter
- 1 Afsluttet
-
PROBA: Professionsbachelorisering i et vadested - en kritisk men kærlig undersøgelse af pædagoguddannelsernes kvalificering til arbejdet
Nielsen, S. B. (Projektdeltager), Bøje, J. D. (Projektdeltager), Andersen, R. (Projektdeltager), Larsen, V. (Projektdeltager) & Krab, J. (Projektdeltager)
01/01/2010 → 31/07/2015
Projekter: Projekt › Forskning