Tidevandsfelter - breddeopgave 71 og 72 med didaktisk kommentar

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Resumé

Mit formål med artikelserien om breddeopgaver er - udover at gøre opmærksom på RUCs fysikuddannelse - dobbelt: Dels udvælger jeg opgaverne, så de kan have interesse som fysikproblemer i egen ret. Dels udvælger jeg dem med henblik på at kunne knytte didaktiske overvejelser til dem af interesse for fysikundervisere. I første omgang i forhold til universitetsundervisning. Men i anden omgang kunne der måske også trækkes paralleller til andre undervisningsniveauer.
OriginalsprogDansk
TidsskriftKvant
Vol/bind28
Udgave nummer2
Sider (fra-til)26-27
Antal sider2
ISSN0905-8893
StatusUdgivet - jun. 2017

Citer dette

@article{71e8c8a0caca4dc6a18fc4dd2007ed8c,
title = "Tidevandsfelter - breddeopgave 71 og 72 med didaktisk kommentar",
abstract = "Mit form{\aa}l med artikelserien om breddeopgaver er - udover at g{\o}re opm{\ae}rksom p{\aa} RUCs fysikuddannelse - dobbelt: Dels udv{\ae}lger jeg opgaverne, s{\aa} de kan have interesse som fysikproblemer i egen ret. Dels udv{\ae}lger jeg dem med henblik p{\aa} at kunne knytte didaktiske overvejelser til dem af interesse for fysikundervisere. I f{\o}rste omgang i forhold til universitetsundervisning. Men i anden omgang kunne der m{\aa}ske ogs{\aa} tr{\ae}kkes paralleller til andre undervisningsniveauer.",
author = "Jensen, {Jens H{\o}jgaard}",
year = "2017",
month = "6",
language = "Dansk",
volume = "28",
pages = "26--27",
journal = "Kvant",
issn = "0905-8893",
number = "2",

}

Tidevandsfelter - breddeopgave 71 og 72 med didaktisk kommentar. / Jensen, Jens Højgaard.

I: Kvant, Bind 28, Nr. 2, 06.2017, s. 26-27.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

TY - JOUR

T1 - Tidevandsfelter - breddeopgave 71 og 72 med didaktisk kommentar

AU - Jensen, Jens Højgaard

PY - 2017/6

Y1 - 2017/6

N2 - Mit formål med artikelserien om breddeopgaver er - udover at gøre opmærksom på RUCs fysikuddannelse - dobbelt: Dels udvælger jeg opgaverne, så de kan have interesse som fysikproblemer i egen ret. Dels udvælger jeg dem med henblik på at kunne knytte didaktiske overvejelser til dem af interesse for fysikundervisere. I første omgang i forhold til universitetsundervisning. Men i anden omgang kunne der måske også trækkes paralleller til andre undervisningsniveauer.

AB - Mit formål med artikelserien om breddeopgaver er - udover at gøre opmærksom på RUCs fysikuddannelse - dobbelt: Dels udvælger jeg opgaverne, så de kan have interesse som fysikproblemer i egen ret. Dels udvælger jeg dem med henblik på at kunne knytte didaktiske overvejelser til dem af interesse for fysikundervisere. I første omgang i forhold til universitetsundervisning. Men i anden omgang kunne der måske også trækkes paralleller til andre undervisningsniveauer.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 28

SP - 26

EP - 27

JO - Kvant

JF - Kvant

SN - 0905-8893

IS - 2

ER -