Abstract
Når det gælder publikums opmærksomhed, er museer i konkurrence med mange andre kulturtilbud. Der må en aktiv
indsats til, hvis vi vil have besøgende i
udstillingerne. Det gælder også Brede
Værk, Nationalmuseets udstillinger om
industrikultur, som åbnede i 2009. Her
kan være ganske stille på de almindelige åbningsdage. Men når vi tilbyder noget ualmindeligt, så får vi besøg. Det oplevede vi også i september 2013, da vi over to weekender afholdt ”Fordismefestival”
(fig.2). På kun fire dage havde vi
6.500 gæster på museet i Brede, svarende til 20 % af årets samlede besøgstal.
indsats til, hvis vi vil have besøgende i
udstillingerne. Det gælder også Brede
Værk, Nationalmuseets udstillinger om
industrikultur, som åbnede i 2009. Her
kan være ganske stille på de almindelige åbningsdage. Men når vi tilbyder noget ualmindeligt, så får vi besøg. Det oplevede vi også i september 2013, da vi over to weekender afholdt ”Fordismefestival”
(fig.2). På kun fire dage havde vi
6.500 gæster på museet i Brede, svarende til 20 % af årets samlede besøgstal.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Nationalmuseets Arbejdsmark |
Sider (fra-til) | 46 - 57 |
Antal sider | 12 |
ISSN | 0084-9308 |
Status | Udgivet - 2014 |
Udgivet eksternt | Ja |
Emneord
- festival
- formidling
- museer
- ford
- forskningsformidling