Taksonomi i Entreprenørskabsuddannelse

perspektiver på mål, undervisning og evlauering

Rasmussen, Anders, Kåre Moberg, Christine Revsbech

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivningpeer review

    Resumé

    Formålet med taksonomien er at samle Fonden for Entreprenørskab – Young Enterprises viden om og erfaringer med entreprenørskabsundervisning og give en række perspektiver på, hvad undervisning i entreprenørskab er, og hvordan en sådan undervisning kan udfoldes og evalueres som pædagogisk praksis.

    Målet er at konstruere en overensstemmelse imellem entreprenørskabsundervisningens overordnede formål og læringsmål, det indhold og den progression undervisningen bør have og den feedback, evaluering og udprøvning som skal understøtte elever og studerendes læring. Samtidig søger vi at beskrive hvordan dette kan udfoldes som pædagogisk praksis i et mangfoldigt uddannelsessystem med forskellige niveauer, fagligheder og traditioner.

    Teksten henvender sig til undervisere, ledere og beslutningstagere på alle trin i uddannelsessystemet – fra grundskole til videregående uddannelser. Med det brede sigte søger vi at skabe en rød tråd gennem hele uddannelsessystemet og en fælles forståelse af fænomenet entreprenørskabsundervisning.
    OriginalsprogDansk
    Udgivelses stedOdense
    ForlagThe Danish Foundation for Entrepreneurship
    Antal sider50
    ISBN (Trykt)978-87-90386-21-4
    StatusUdgivet - 2015

    Bibliografisk note

    Translation by Paul Farmer from the Danish original: “Taksonomi i Entreprenørskabsuddannelse: perspektiver på mål, undervisning og evaluering” (May 2015)

    Citer dette

    Anders, R., Moberg, K., & Revsbech, C. (2015). Taksonomi i Entreprenørskabsuddannelse: perspektiver på mål, undervisning og evlauering. Odense: The Danish Foundation for Entrepreneurship.
    Anders, Rasmussen, ; Moberg, Kåre ; Revsbech, Christine. / Taksonomi i Entreprenørskabsuddannelse : perspektiver på mål, undervisning og evlauering. Odense : The Danish Foundation for Entrepreneurship, 2015. 50 s.
    @book{455116db51d5421099281bce9f4d3a77,
    title = "Taksonomi i Entrepren{\o}rskabsuddannelse: perspektiver p{\aa} m{\aa}l, undervisning og evlauering",
    abstract = "Form{\aa}let med taksonomien er at samle Fonden for Entrepren{\o}rskab – Young Enterprises viden om og erfaringer med entrepren{\o}rskabsundervisning og give en r{\ae}kke perspektiver p{\aa}, hvad undervisning i entrepren{\o}rskab er, og hvordan en s{\aa}dan undervisning kan udfoldes og evalueres som p{\ae}dagogisk praksis.M{\aa}let er at konstruere en overensstemmelse imellem entrepren{\o}rskabsundervisningens overordnede form{\aa}l og l{\ae}ringsm{\aa}l, det indhold og den progression undervisningen b{\o}r have og den feedback, evaluering og udpr{\o}vning som skal underst{\o}tte elever og studerendes l{\ae}ring. Samtidig s{\o}ger vi at beskrive hvordan dette kan udfoldes som p{\ae}dagogisk praksis i et mangfoldigt uddannelsessystem med forskellige niveauer, fagligheder og traditioner.Teksten henvender sig til undervisere, ledere og beslutningstagere p{\aa} alle trin i uddannelsessystemet – fra grundskole til videreg{\aa}ende uddannelser. Med det brede sigte s{\o}ger vi at skabe en r{\o}d tr{\aa}d gennem hele uddannelsessystemet og en f{\ae}lles forst{\aa}else af f{\ae}nomenet entrepren{\o}rskabsundervisning.",
    author = "Rasmussen, Anders and K{\aa}re Moberg and Christine Revsbech",
    note = "Translation by Paul Farmer from the Danish original: “Taksonomi i Entrepren{\o}rskabsuddannelse: perspektiver p{\aa} m{\aa}l, undervisning og evaluering” (May 2015)",
    year = "2015",
    language = "Dansk",
    isbn = "978-87-90386-21-4",
    publisher = "The Danish Foundation for Entrepreneurship",

    }

    Anders, R, Moberg, K & Revsbech, C 2015, Taksonomi i Entreprenørskabsuddannelse: perspektiver på mål, undervisning og evlauering. The Danish Foundation for Entrepreneurship, Odense.

    Taksonomi i Entreprenørskabsuddannelse : perspektiver på mål, undervisning og evlauering. / Anders, Rasmussen,; Moberg, Kåre; Revsbech, Christine.

    Odense : The Danish Foundation for Entrepreneurship, 2015. 50 s.

    Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportRådgivningpeer review

    TY - RPRT

    T1 - Taksonomi i Entreprenørskabsuddannelse

    T2 - perspektiver på mål, undervisning og evlauering

    AU - Anders, Rasmussen,

    AU - Moberg, Kåre

    AU - Revsbech, Christine

    N1 - Translation by Paul Farmer from the Danish original: “Taksonomi i Entreprenørskabsuddannelse: perspektiver på mål, undervisning og evaluering” (May 2015)

    PY - 2015

    Y1 - 2015

    N2 - Formålet med taksonomien er at samle Fonden for Entreprenørskab – Young Enterprises viden om og erfaringer med entreprenørskabsundervisning og give en række perspektiver på, hvad undervisning i entreprenørskab er, og hvordan en sådan undervisning kan udfoldes og evalueres som pædagogisk praksis.Målet er at konstruere en overensstemmelse imellem entreprenørskabsundervisningens overordnede formål og læringsmål, det indhold og den progression undervisningen bør have og den feedback, evaluering og udprøvning som skal understøtte elever og studerendes læring. Samtidig søger vi at beskrive hvordan dette kan udfoldes som pædagogisk praksis i et mangfoldigt uddannelsessystem med forskellige niveauer, fagligheder og traditioner.Teksten henvender sig til undervisere, ledere og beslutningstagere på alle trin i uddannelsessystemet – fra grundskole til videregående uddannelser. Med det brede sigte søger vi at skabe en rød tråd gennem hele uddannelsessystemet og en fælles forståelse af fænomenet entreprenørskabsundervisning.

    AB - Formålet med taksonomien er at samle Fonden for Entreprenørskab – Young Enterprises viden om og erfaringer med entreprenørskabsundervisning og give en række perspektiver på, hvad undervisning i entreprenørskab er, og hvordan en sådan undervisning kan udfoldes og evalueres som pædagogisk praksis.Målet er at konstruere en overensstemmelse imellem entreprenørskabsundervisningens overordnede formål og læringsmål, det indhold og den progression undervisningen bør have og den feedback, evaluering og udprøvning som skal understøtte elever og studerendes læring. Samtidig søger vi at beskrive hvordan dette kan udfoldes som pædagogisk praksis i et mangfoldigt uddannelsessystem med forskellige niveauer, fagligheder og traditioner.Teksten henvender sig til undervisere, ledere og beslutningstagere på alle trin i uddannelsessystemet – fra grundskole til videregående uddannelser. Med det brede sigte søger vi at skabe en rød tråd gennem hele uddannelsessystemet og en fælles forståelse af fænomenet entreprenørskabsundervisning.

    M3 - Rapport

    SN - 978-87-90386-21-4

    BT - Taksonomi i Entreprenørskabsuddannelse

    PB - The Danish Foundation for Entrepreneurship

    CY - Odense

    ER -

    Anders R, Moberg K, Revsbech C. Taksonomi i Entreprenørskabsuddannelse: perspektiver på mål, undervisning og evlauering. Odense: The Danish Foundation for Entrepreneurship, 2015. 50 s.