Synlighed og legitimitet

et medieteoretisk perspektiv på mediernes rolle i det offentlige samspil om virksomheders legitimitet

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Resumé

Med udgangspunkt i samspillet mellem nyhedsmedier og virksomheder diskuteres mediernes indflydelse på virksomhedernes legitimitet. Diskussionen sker blandt andet på baggrund af en analyse af en uges nyheder om virksomheder.
OriginalsprogDansk
TitelLegitimitet under forandring
RedaktørerSusanne Holmström, Susanne Kjærbeck
Antal sider18
Udgivelses stedFrederiksberg
ForlagSamfundslitteratur
Publikationsdato2013
Sider137-154
Kapitel5
ISBN (Trykt)978-87-593-1539-2
StatusUdgivet - 2013

Emneord

  • medier
  • legimititet
  • virksomheder

Citer dette

Ørsten, M. (2013). Synlighed og legitimitet: et medieteoretisk perspektiv på mediernes rolle i det offentlige samspil om virksomheders legitimitet. I S. Holmström, & S. Kjærbeck (red.), Legitimitet under forandring (s. 137-154). Frederiksberg: Samfundslitteratur.
Ørsten, Mark. / Synlighed og legitimitet : et medieteoretisk perspektiv på mediernes rolle i det offentlige samspil om virksomheders legitimitet. Legitimitet under forandring. red. / Susanne Holmström ; Susanne Kjærbeck. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2013. s. 137-154
@inbook{b4b225e46d864449943843ae278666e9,
title = "Synlighed og legitimitet: et medieteoretisk perspektiv p{\aa} mediernes rolle i det offentlige samspil om virksomheders legitimitet",
abstract = "Med udgangspunkt i samspillet mellem nyhedsmedier og virksomheder diskuteres mediernes indflydelse p{\aa} virksomhedernes legitimitet. Diskussionen sker blandt andet p{\aa} baggrund af en analyse af en uges nyheder om virksomheder.",
keywords = "medier, legimititet, virksomheder",
author = "Mark {\O}rsten",
year = "2013",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-593-1539-2",
pages = "137--154",
editor = "Susanne Holmstr{\"o}m and Susanne Kj{\ae}rbeck",
booktitle = "Legitimitet under forandring",
publisher = "Samfundslitteratur",

}

Ørsten, M 2013, Synlighed og legitimitet: et medieteoretisk perspektiv på mediernes rolle i det offentlige samspil om virksomheders legitimitet. i S Holmström & S Kjærbeck (red), Legitimitet under forandring. Samfundslitteratur, Frederiksberg, s. 137-154.

Synlighed og legitimitet : et medieteoretisk perspektiv på mediernes rolle i det offentlige samspil om virksomheders legitimitet. / Ørsten, Mark.

Legitimitet under forandring. red. / Susanne Holmström; Susanne Kjærbeck. Frederiksberg : Samfundslitteratur, 2013. s. 137-154.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

TY - CHAP

T1 - Synlighed og legitimitet

T2 - et medieteoretisk perspektiv på mediernes rolle i det offentlige samspil om virksomheders legitimitet

AU - Ørsten, Mark

PY - 2013

Y1 - 2013

N2 - Med udgangspunkt i samspillet mellem nyhedsmedier og virksomheder diskuteres mediernes indflydelse på virksomhedernes legitimitet. Diskussionen sker blandt andet på baggrund af en analyse af en uges nyheder om virksomheder.

AB - Med udgangspunkt i samspillet mellem nyhedsmedier og virksomheder diskuteres mediernes indflydelse på virksomhedernes legitimitet. Diskussionen sker blandt andet på baggrund af en analyse af en uges nyheder om virksomheder.

KW - medier

KW - legimititet

KW - virksomheder

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-87-593-1539-2

SP - 137

EP - 154

BT - Legitimitet under forandring

A2 - Holmström, Susanne

A2 - Kjærbeck, Susanne

PB - Samfundslitteratur

CY - Frederiksberg

ER -

Ørsten M. Synlighed og legitimitet: et medieteoretisk perspektiv på mediernes rolle i det offentlige samspil om virksomheders legitimitet. I Holmström S, Kjærbeck S, red., Legitimitet under forandring. Frederiksberg: Samfundslitteratur. 2013. s. 137-154