Synlighed og legitimitet: et medieteoretisk perspektiv på mediernes rolle i det offentlige samspil om virksomheders legitimitet

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Med udgangspunkt i samspillet mellem nyhedsmedier og virksomheder diskuteres mediernes indflydelse på virksomhedernes legitimitet. Diskussionen sker blandt andet på baggrund af en analyse af en uges nyheder om virksomheder.
OriginalsprogDansk
TitelLegitimitet under forandring
RedaktørerSusanne Holmström, Susanne Kjærbeck
Antal sider18
Udgivelses stedFrederiksberg
ForlagSamfundslitteratur
Publikationsdato2013
Sider137-154
Kapitel5
ISBN (Trykt)978-87-593-1539-2
StatusUdgivet - 2013

Emneord

  • medier
  • legimititet
  • virksomheder

Citer dette

Ørsten, M. (2013). Synlighed og legitimitet: et medieteoretisk perspektiv på mediernes rolle i det offentlige samspil om virksomheders legitimitet. I S. Holmström, & S. Kjærbeck (red.), Legitimitet under forandring (s. 137-154). Samfundslitteratur.