Abstract
Kvalitative casestudier og surveys vil begge bidrage til organisationssociologiens og erhvervsøkonomiens videre udvikling og fremskridt. Der er dog behov for en mere bevidst brug af forsknings- og analysestrategier, der kombinerer de to typer af tilgange. Begge har stærke og svage sider, og brugt i kombination kan de frembringe forskningsresultater inden for samfundsforskningen, som både kan overvinde surveyforskningens distance til respondenterne og den kvalitative forsknings alt for overfladiske forhold til virkelighedstest og spørgsmålene om varians og generalisering.
Bidragets oversatte titel | The Survey Method in Business Economics: Some epistemological reflections |
---|---|
Originalsprog | Dansk |
Titel | Valg der skaber viden : Om samfundsvidenskabelige metoder |
Redaktører | Søren Voxted |
Antal sider | 13 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Systime Academic |
Publikationsdato | 2006 |
Sider | 140-153 |
ISBN (Trykt) | 87-7675-452-9, 978-87-7675-452-5 |
Status | Udgivet - 2006 |