Abstract
I 2013 etablerede psykiatrien i Region Hovedstaden, Danmark, et undervisningsprogram om recovery for sundhedsprofessionelle. Evalueringer af programmet viste et udtalt engagement i fortællingen fra underviseren med levet erfaring. Artiklen diskuterer hvordan dette kan forstås. Evalueringsmaterialet analyseres ud fra et læringsteoretisk perspektiv og fokuserer på: 1) Betydningen af fortællingens emotionelle indhold, 2) Rolle-bytningen mellem personen med levet erfaring og sundhedsprofessionelle, og 3) Workshoppene som et læringsrum, der aktiverer refleksioner over strukturer og organisering af arbejdspraksis.
Co-teaching skaber læringspotentialer for sundhedsprofessionelle. Fortællingen bekræfter de sundhedsprofessionelle i meningsfuldheden i deres arbejde. Kritiske elementer vækker genkendelse og sætter spørgsmålstegn ved det psykiatriske arbejdes organisering.
Co-teaching skaber læringspotentialer for sundhedsprofessionelle. Fortællingen bekræfter de sundhedsprofessionelle i meningsfuldheden i deres arbejde. Kritiske elementer vækker genkendelse og sætter spørgsmålstegn ved det psykiatriske arbejdes organisering.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Tidsskrift for Psykisk Helsearbeid |
Vol/bind | 15 |
Sider (fra-til) | 309-322 |
ISSN | 1503-6707 |
DOI | |
Status | Udgivet - 2018 |
Emneord
- Co-teaching
- Levet erfaring
- Læring
- Sundhedsprofessionelle
- Refleksivitet