Sproget på arbejde

En udfordring til den kommunikative sprogundervisning

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

    Resumé

    Der argumenteres for at undervisningen i dansk som andetsprog på arbejde udgør en udfrodring for den kommunikative undervisning fordi den må udvide sit sprog- og læringssyn for at kunne give learnerne de sproglige kompetencer de har brug for på arbejdspladsen, og at dette også er en udfrodring for det læringsrum hvori undervisningen i sproget foregår
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftFokus
    Udgave nummer48
    Sider (fra-til)13-16
    Antal sider4
    StatusUdgivet - 2009

    Emneord

    • dansk som andetsprog
    • kommunikativ sprogundervisning
    • sprog på arbejde

    Citer dette

    @article{172e2fd0973411de9caa000ea68e967b,
    title = "Sproget p{\aa} arbejde: En udfordring til den kommunikative sprogundervisning",
    abstract = "Der argumenteres for at undervisningen i dansk som andetsprog p{\aa} arbejde udg{\o}r en udfrodring for den kommunikative undervisning fordi den m{\aa} udvide sit sprog- og l{\ae}ringssyn for at kunne give learnerne de sproglige kompetencer de har brug for p{\aa} arbejdspladsen, og at dette ogs{\aa} er en udfrodring for det l{\ae}ringsrum hvori undervisningen i sproget foreg{\aa}r",
    keywords = "dansk som andetsprog, kommunikativ sprogundervisning, sprog p{\aa} arbejde, Danish as a second language, communicative language teaching, language at work",
    author = "Pedersen, {Michael Svendsen}",
    year = "2009",
    language = "Dansk",
    pages = "13--16",
    journal = "Fokus",
    publisher = "Uddannelsesforbundet, sektionen for l{\ae}rere i dansk som andetsprog",
    number = "48",

    }

    Sproget på arbejde : En udfordring til den kommunikative sprogundervisning. / Pedersen, Michael Svendsen.

    I: Fokus, Nr. 48, 2009, s. 13-16.

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

    TY - JOUR

    T1 - Sproget på arbejde

    T2 - En udfordring til den kommunikative sprogundervisning

    AU - Pedersen, Michael Svendsen

    PY - 2009

    Y1 - 2009

    N2 - Der argumenteres for at undervisningen i dansk som andetsprog på arbejde udgør en udfrodring for den kommunikative undervisning fordi den må udvide sit sprog- og læringssyn for at kunne give learnerne de sproglige kompetencer de har brug for på arbejdspladsen, og at dette også er en udfrodring for det læringsrum hvori undervisningen i sproget foregår

    AB - Der argumenteres for at undervisningen i dansk som andetsprog på arbejde udgør en udfrodring for den kommunikative undervisning fordi den må udvide sit sprog- og læringssyn for at kunne give learnerne de sproglige kompetencer de har brug for på arbejdspladsen, og at dette også er en udfrodring for det læringsrum hvori undervisningen i sproget foregår

    KW - dansk som andetsprog

    KW - kommunikativ sprogundervisning

    KW - sprog på arbejde

    KW - Danish as a second language

    KW - communicative language teaching

    KW - language at work

    M3 - Tidsskriftartikel

    SP - 13

    EP - 16

    JO - Fokus

    JF - Fokus

    IS - 48

    ER -