Spændingsfeltet mellem proces og produkt

Susana Tosca, Birgitte Holm Sørensen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Resumé

Dette kapitel omhandler digitale produktioner, hvor der sættes fokus på det i undervisningen ofte spændingsfyldte forhold mellem selve produktionsproces- sen og det færdige produkt. Kapitlet giver nogle teoretisk baserede redskaber, som kan begrebsliggøre og facilitere den digitale produktion både i forhold til elevernes arbejde og til lærernes didaktiske rammedesign og stilladsering af eleverne. Her er design thinking og designteori centrale som teoretiske greb til at kunne styre digitale produktioner og som model for selve det didak- tiske design. De introduceres og anvendes i forhold til eksempler på digital elevproduktion. De udfordringer, projektet har identificeret, udspringer af en grundforståelse af proces og produkt som hinandens gensidigt udelukkende modsætninger, som en dikotomi. Udfordringen anskueliggøres gennem empi- riske eksempler.
Bidragets oversatte titelThe tension between process and product
OriginalsprogDansk
TitelDigital Produktion : Deltagelse og Læring
RedaktørerBirgitte Holm Sørensen, Karin Tweddell Levinsen, Helle Marie Skovbjerg
Antal sider17
Udgivelses stedKøbenhavn
ForlagDafolo
Publikationsdato20 nov. 2017
Sider27-44
Kapitel2
ISBN (Trykt)978-87-7160-530-3
StatusUdgivet - 20 nov. 2017
NavnUndervisning og læring
ISSN2246-3259

Citer dette

Tosca, S., & Holm Sørensen, B. (2017). Spændingsfeltet mellem proces og produkt. I B. Holm Sørensen, K. T. Levinsen, & H. M. Skovbjerg (red.), Digital Produktion: Deltagelse og Læring (s. 27-44). København: Dafolo. Undervisning og læring
Tosca, Susana ; Holm Sørensen, Birgitte. / Spændingsfeltet mellem proces og produkt. Digital Produktion: Deltagelse og Læring. red. / Birgitte Holm Sørensen ; Karin Tweddell Levinsen ; Helle Marie Skovbjerg. København : Dafolo, 2017. s. 27-44 (Undervisning og læring).
@inbook{e6af5edc1c614fb4a5707bdb3309b0b8,
title = "Sp{\ae}ndingsfeltet mellem proces og produkt",
abstract = "Dette kapitel omhandler digitale produktioner, hvor der s{\ae}ttes fokus på det i undervisningen ofte sp{\ae}ndingsfyldte forhold mellem selve produktionsproces- sen og det f{\ae}rdige produkt. Kapitlet giver nogle teoretisk baserede redskaber, som kan begrebsligg{\o}re og facilitere den digitale produktion både i forhold til elevernes arbejde og til l{\ae}rernes didaktiske rammedesign og stilladsering af eleverne. Her er design thinking og designteori centrale som teoretiske greb til at kunne styre digitale produktioner og som model for selve det didak- tiske design. De introduceres og anvendes i forhold til eksempler på digital elevproduktion. De udfordringer, projektet har identificeret, udspringer af en grundforståelse af proces og produkt som hinandens gensidigt udelukkende mods{\ae}tninger, som en dikotomi. Udfordringen anskueligg{\o}res gennem empi- riske eksempler.",
author = "Susana Tosca and {Holm S{\o}rensen}, Birgitte",
year = "2017",
month = "11",
day = "20",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7160-530-3",
pages = "27--44",
editor = "{Holm S{\o}rensen}, {Birgitte } and Levinsen, {Karin Tweddell} and Skovbjerg, {Helle Marie}",
booktitle = "Digital Produktion",
publisher = "Dafolo",

}

Tosca, S & Holm Sørensen, B 2017, Spændingsfeltet mellem proces og produkt. i B Holm Sørensen, KT Levinsen & HM Skovbjerg (red), Digital Produktion: Deltagelse og Læring. Dafolo, København, Undervisning og læring, s. 27-44.

Spændingsfeltet mellem proces og produkt. / Tosca, Susana; Holm Sørensen, Birgitte.

Digital Produktion: Deltagelse og Læring. red. / Birgitte Holm Sørensen; Karin Tweddell Levinsen; Helle Marie Skovbjerg. København : Dafolo, 2017. s. 27-44.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

TY - CHAP

T1 - Spændingsfeltet mellem proces og produkt

AU - Tosca, Susana

AU - Holm Sørensen, Birgitte

PY - 2017/11/20

Y1 - 2017/11/20

N2 - Dette kapitel omhandler digitale produktioner, hvor der sættes fokus på det i undervisningen ofte spændingsfyldte forhold mellem selve produktionsproces- sen og det færdige produkt. Kapitlet giver nogle teoretisk baserede redskaber, som kan begrebsliggøre og facilitere den digitale produktion både i forhold til elevernes arbejde og til lærernes didaktiske rammedesign og stilladsering af eleverne. Her er design thinking og designteori centrale som teoretiske greb til at kunne styre digitale produktioner og som model for selve det didak- tiske design. De introduceres og anvendes i forhold til eksempler på digital elevproduktion. De udfordringer, projektet har identificeret, udspringer af en grundforståelse af proces og produkt som hinandens gensidigt udelukkende modsætninger, som en dikotomi. Udfordringen anskueliggøres gennem empi- riske eksempler.

AB - Dette kapitel omhandler digitale produktioner, hvor der sættes fokus på det i undervisningen ofte spændingsfyldte forhold mellem selve produktionsproces- sen og det færdige produkt. Kapitlet giver nogle teoretisk baserede redskaber, som kan begrebsliggøre og facilitere den digitale produktion både i forhold til elevernes arbejde og til lærernes didaktiske rammedesign og stilladsering af eleverne. Her er design thinking og designteori centrale som teoretiske greb til at kunne styre digitale produktioner og som model for selve det didak- tiske design. De introduceres og anvendes i forhold til eksempler på digital elevproduktion. De udfordringer, projektet har identificeret, udspringer af en grundforståelse af proces og produkt som hinandens gensidigt udelukkende modsætninger, som en dikotomi. Udfordringen anskueliggøres gennem empi- riske eksempler.

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-87-7160-530-3

SP - 27

EP - 44

BT - Digital Produktion

A2 - Holm Sørensen, Birgitte

A2 - Levinsen, Karin Tweddell

A2 - Skovbjerg, Helle Marie

PB - Dafolo

CY - København

ER -

Tosca S, Holm Sørensen B. Spændingsfeltet mellem proces og produkt. I Holm Sørensen B, Levinsen KT, Skovbjerg HM, red., Digital Produktion: Deltagelse og Læring. København: Dafolo. 2017. s. 27-44. (Undervisning og læring).