Projekter pr. år
Abstract
Dette kapitel omhandler digitale produktioner, hvor der sættes fokus på det i undervisningen ofte spændingsfyldte forhold mellem selve produktionsproces- sen og det færdige produkt. Kapitlet giver nogle teoretisk baserede redskaber, som kan begrebsliggøre og facilitere den digitale produktion både i forhold til elevernes arbejde og til lærernes didaktiske rammedesign og stilladsering af eleverne. Her er design thinking og designteori centrale som teoretiske greb til at kunne styre digitale produktioner og som model for selve det didak- tiske design. De introduceres og anvendes i forhold til eksempler på digital elevproduktion. De udfordringer, projektet har identificeret, udspringer af en grundforståelse af proces og produkt som hinandens gensidigt udelukkende modsætninger, som en dikotomi. Udfordringen anskueliggøres gennem empi- riske eksempler.
Bidragets oversatte titel | The tension between process and product |
---|---|
Originalsprog | Dansk |
Titel | Digital Produktion : Deltagelse og Læring |
Redaktører | Birgitte Holm Sørensen, Karin Tweddell Levinsen, Helle Marie Skovbjerg |
Antal sider | 17 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Dafolo |
Publikationsdato | 20 nov. 2017 |
Sider | 27-44 |
Kapitel | 2 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7160-530-3 |
Status | Udgivet - 20 nov. 2017 |
Navn | Undervisning og læring |
---|---|
ISSN | 2246-3259 |
Projekter
- 1 Afsluttet