Projekter pr. år
Abstract
Dagplejearbejde og dagplejeres viden undersøges udfra et omsorgsperspektiv og i kontrast til andalusiske dagplejere. Ud af analysen springer et billede af kønnede socialisationsbetingelser i to kulturelle sammenhænge, hvori ligheden er betydningen af moderskab og modringsprocesser for de kompetencer og den viden som er dagplejernes. Medens forskellen er graden af samfundsmæssiggørelse af deres arbejde, som skaber en helt forskellig fagidentitet og værdisætning af dette arbejde. Undersøgelsen er livshistorisk i kombination med psykodynamisk socialisationsteori.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Roskilde |
---|---|
Forlag | Roskilde Universitet |
Antal sider | 273 |
Status | Udgivet - 1999 |
Emneord
- omsorg
- livshistorie
- moderskab
- dagpleje
- uformelle kompetencer
- kulturel komparation
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Livshistorieprojektet
Andersen, A. S. (Projektdeltager), Dybbroe, B. (Projektdeltager), Larsen, K. (Projektdeltager), Larsen, L. (Projektdeltager), Liveng, A. (Projektdeltager), Lundgaard Andersen, L. (Projektdeltager), Olesen, H. S. (Projektleder), Schmidt, C. (Projektdeltager), Sommer, F. M. (Projektdeltager) & Weber, K. (Projektdeltager)
01/08/1997 → 31/12/2004
Projekter: Projekt › Forskning
Fil