Abstract
Bogen indeholder 10 artikler, som alle på forskellig vis sætter fokus på Socialt Entreprenørskab ved RUC. Hermed signalerer nummeret den udgivelsesprofil SPOR gerne vil tilstræbe. Redaktøren og gruppen bag tidsskriftet finder det centralt, at tidsskriftet forholder sig til centrale udviklingsdimensioner ved RUC. Social Entreprenørskan udgør en sådan, og er prioriteret af ledelsen ved RUC. Det er derfor vigtigt, at socialt entreprenørskab bliver bragt frem i lyset og diskuteret. Nogle af artiklerne er skrevet på engelsk, andre på dansk.
De 10 artikler i nummeret falder i tre afdelinger.
Den første afdeling indeholder artikler, som primært er af teoretisk karakter. Følgende artikler befinder sig i denne afdeling:
Søren Dupont: Om kreativitet og socialt entreprenørskab bl.a. ved universiteterne
Linda Andersen og Lars Hulgård: Social Innovation and Collaborative Learning – MA programs, capacity building and continued education in social entrepreneurship and social innovation.
Luise Li Langergaard: Dannelse og socialt entreprenørskab.
I anden afdeling er artiklerne i hovedsagen orienteret mod RUC og socialt entreprenørskab. Her er følgende artikler:
Christine Revsbech og Monika Fester: Innovation som demokratisk spor i projektarbejdet.
Christine Revsbech og Monika Fester: På sporet af entreprenørskab i uddannelserne på RUC.
I afdeling tre møder vi nogle tidligere deltagere fra det såkaldte SEM-projekt på RUC, vi møder deres erfaringer hentet og udviklet fra social entreprenørskab på RUC men anvendt i forskellige praksisser udenfor RUC. Til sidst anvender Stephen Carney sine RUC erfaringer med socialt entreprenørskab til præsentation af en mulig ansøgning, der bygges op over social entreprenørskab.
Her finder du følgende artikler:
Sofie Koch og Christof Wisse: An example of a SEM project; Social Impact Measurement and finding a balance between academic criteria and professional relevance.
Helle Hygum Espersen: At kvalificere samskabelses-dagsordenen i en kommune - overvejelser over mulige afgørende principper.
Stine Skov Øllgård Efter-videreuddannelsesstrukturer – et afgørende parameter for forløsning af social innovation i folkeskolereformen anno 2013
Marie-Louise Köhl Harritsø: Socialt entreprenørskab – imellem akademisk læring og praksis
Stephen Carney: Social Enterprise, education and the new political economy of Nepal: a research program.
Bogens omslag er lavet af sekretær Vibeke Lihn, som står for layout af tidsskriftet SPOR.
Vignetterne i artiklerne er lavet af Sussi Zimmermann.
For yderligere information se: www.livsmalerier.blogspot.com
De 10 artikler i nummeret falder i tre afdelinger.
Den første afdeling indeholder artikler, som primært er af teoretisk karakter. Følgende artikler befinder sig i denne afdeling:
Søren Dupont: Om kreativitet og socialt entreprenørskab bl.a. ved universiteterne
Linda Andersen og Lars Hulgård: Social Innovation and Collaborative Learning – MA programs, capacity building and continued education in social entrepreneurship and social innovation.
Luise Li Langergaard: Dannelse og socialt entreprenørskab.
I anden afdeling er artiklerne i hovedsagen orienteret mod RUC og socialt entreprenørskab. Her er følgende artikler:
Christine Revsbech og Monika Fester: Innovation som demokratisk spor i projektarbejdet.
Christine Revsbech og Monika Fester: På sporet af entreprenørskab i uddannelserne på RUC.
I afdeling tre møder vi nogle tidligere deltagere fra det såkaldte SEM-projekt på RUC, vi møder deres erfaringer hentet og udviklet fra social entreprenørskab på RUC men anvendt i forskellige praksisser udenfor RUC. Til sidst anvender Stephen Carney sine RUC erfaringer med socialt entreprenørskab til præsentation af en mulig ansøgning, der bygges op over social entreprenørskab.
Her finder du følgende artikler:
Sofie Koch og Christof Wisse: An example of a SEM project; Social Impact Measurement and finding a balance between academic criteria and professional relevance.
Helle Hygum Espersen: At kvalificere samskabelses-dagsordenen i en kommune - overvejelser over mulige afgørende principper.
Stine Skov Øllgård Efter-videreuddannelsesstrukturer – et afgørende parameter for forløsning af social innovation i folkeskolereformen anno 2013
Marie-Louise Köhl Harritsø: Socialt entreprenørskab – imellem akademisk læring og praksis
Stephen Carney: Social Enterprise, education and the new political economy of Nepal: a research program.
Bogens omslag er lavet af sekretær Vibeke Lihn, som står for layout af tidsskriftet SPOR.
Vignetterne i artiklerne er lavet af Sussi Zimmermann.
For yderligere information se: www.livsmalerier.blogspot.com
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Roskilde |
---|---|
Forlag | Roskilde Universitet |
Vol/bind | 1 |
Udgave | 1 |
Antal sider | 120 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7349-879-8 |
Status | Udgivet - 2014 |
Navn | SPOR - et tidsskrift for universitetspædagogik |
---|---|
Nummer | 4 |
ISSN | 2245-8751 |
Emneord
- Socialt entreprenørskab