Sociale entreprenører - en kritisk indføring

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogForskning

Abstract

Bogen præsenterer teorier, fortolkningsrammer og resultater om socialt entreprenørskab fra deltagelse i to store europæiske komparative forskningsprojekter samt to længerevarende forskningsophold i USA. Bogen er en undersøgelse af den betydning sociale entreprenører har i et moderne netværkssamfund, herunder en diskussion omkring de sociale entreprenørers motiver. Hvad drives de af udover det rationelle aktørmotiv? Endvidere præsenteres og diskuteres en række danske eksempler og forskningsresultater med særlig vægt på områderne sociale serviceydelser, sociale bevægelser og frivilligt socialt arbejde. Herudover trækkes linjer internationalt ud i Europa, men også transatlantisk til USA.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedKøbenhavn
ForlagHans Reitzels Forlag
Antal sider259
ISBN (Trykt)978-87-412-0373-7
StatusUdgivet - 2007

Emneord

  • Social kapital
  • netværk
  • motiver
  • rational choice
  • Max Weber
  • Robert Putnam
  • civilsamfund
  • socialøkonomi

Citer dette