@book{56eae200e11c11dcb321000ea68e967b,
title = "Sociale entrepren{\o}rer - en kritisk indf{\o}ring",
abstract = "Bogen pr{\ae}senterer teorier, fortolkningsrammer og resultater om socialt entrepren{\o}rskab fra deltagelse i to store europ{\ae}iske komparative forskningsprojekter samt to l{\ae}ngerevarende forskningsophold i USA. Bogen er en unders{\o}gelse af den betydning sociale entrepren{\o}rer har i et moderne netv{\ae}rkssamfund, herunder en diskussion omkring de sociale entrepren{\o}rers motiver. Hvad drives de af udover det rationelle akt{\o}rmotiv? Endvidere pr{\ae}senteres og diskuteres en r{\ae}kke danske eksempler og forskningsresultater med s{\ae}rlig v{\ae}gt p{\aa} omr{\aa}derne sociale serviceydelser, sociale bev{\ae}gelser og frivilligt socialt arbejde. Herudover tr{\ae}kkes linjer internationalt ud i Europa, men ogs{\aa} transatlantisk til USA.",
keywords = "Social kapital, netv{\ae}rk, motiver, rational choice, Max Weber, Robert Putnam, civilsamfund, social{\o}konomi",
author = "Lars Hulg{\aa}rd",
year = "2007",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-412-0373-7",
publisher = "Hans Reitzels Forlag",
}