"Skal vi ikke opfinde en rullende læringscafe?": Deltagelse og praksisnærhed som afsæt for innovative læreprocesser i arbejdslivet.

Janne Gleerup, Jacob Skjødt Nielsen

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

    Abstract

    Artiklen belyser og diskuterer erfaringer fra et udviklingsprojekt målrettet læring i arbejdslivet inden for den danske ældrepleje. Indledningsvist begrundes vigtigheden af at eksperimentere med udvikling af nye inddragende og praksisnære udviklings- og læringsdesign i relation til målgruppen af kortuddannede. Herefter skitseres udviklingsprojektet og de grundlæggende
    pædagogiske og udviklingsteoretiske antagelser projektdesignet bygger på. Erfaringerne med udvalgte af projektets metodiske greb diskuteres forud for en afsluttende konklusion på, hvordan projektets empiriske erfaringer bidrager med nye pædagogiske indsigter om deltagelsesbaseret og praksisnært forankret udviklingsarbejde og læring.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftDansk Pædagogisk Tidsskrift
    Vol/bind2014
    Udgave nummer1
    ISSN0904-2393
    StatusUdgivet - feb. 2014

    Emneord

    • voksenlæring
    • deltagelse
    • praksisnær læring i arbejdslivet

    Citer dette