Abstract
Artiklen belyser og diskuterer erfaringer fra et udviklingsprojekt målrettet læring i arbejdslivet inden for den danske ældrepleje. Indledningsvist begrundes vigtigheden af at eksperimentere med udvikling af nye inddragende og praksisnære udviklings- og læringsdesign i relation til målgruppen af kortuddannede. Herefter skitseres udviklingsprojektet og de grundlæggende
pædagogiske og udviklingsteoretiske antagelser projektdesignet bygger på. Erfaringerne med udvalgte af projektets metodiske greb diskuteres forud for en afsluttende konklusion på, hvordan projektets empiriske erfaringer bidrager med nye pædagogiske indsigter om deltagelsesbaseret og praksisnært forankret udviklingsarbejde og læring.
pædagogiske og udviklingsteoretiske antagelser projektdesignet bygger på. Erfaringerne med udvalgte af projektets metodiske greb diskuteres forud for en afsluttende konklusion på, hvordan projektets empiriske erfaringer bidrager med nye pædagogiske indsigter om deltagelsesbaseret og praksisnært forankret udviklingsarbejde og læring.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Dansk Pædagogisk Tidsskrift |
Vol/bind | 2014 |
Udgave nummer | 1 |
ISSN | 0904-2393 |
Status | Udgivet - feb. 2014 |
Emneord
- voksenlæring
- deltagelse
- praksisnær læring i arbejdslivet