Skab meningsfulde sprogbrugssituationer: Kommunikative færdigheder - mundtlighedsdidaktik og meningsfulde sprogbrugssituationer

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Resumé

Med udgangspunkt i konkrete undervisningsforløb fra projektet "Tidligere sprogstart - ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed bliver der i kapitler givet nogle bud på hvordan mundtlige aktiviteter i undervisningen kan bruges som kommunikative opgaver, og hvordan et kommunikativt forløb kan opbygges.
OriginalsprogDansk
TitelTidligere sprogstart : ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed
RedaktørerPetra Daryai-Hansen, Dorte Albrechtsen
Antal sider12
Udgivelses stedKøbenhavn
ForlagKøbenhavns Universitet
Publikationsdato2018
Sider64-75
StatusUdgivet - 2018

Bibliografisk note

Udgivet i samarbejde mellem Københavns Universitet og Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for sprog og Fagdidaktik i folkeskolen.

Emneord

  • tidligere sprogstart
  • kommunikativ sprogundervisning

Citer dette

Ginman, M., & Pedersen, M. S. (2018). Skab meningsfulde sprogbrugssituationer: Kommunikative færdigheder - mundtlighedsdidaktik og meningsfulde sprogbrugssituationer. I P. Daryai-Hansen, & D. Albrechtsen (red.), Tidligere sprogstart: ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed (s. 64-75). København : Københavns Universitet.
Ginman, Mette ; Pedersen, Michael Svendsen . / Skab meningsfulde sprogbrugssituationer : Kommunikative færdigheder - mundtlighedsdidaktik og meningsfulde sprogbrugssituationer. Tidligere sprogstart: ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed. red. / Petra Daryai-Hansen ; Dorte Albrechtsen. København : Københavns Universitet, 2018. s. 64-75
@inbook{e83d3c6b88f1491c953bdce9aa948281,
title = "Skab meningsfulde sprogbrugssituationer: Kommunikative f{\ae}rdigheder - mundtlighedsdidaktik og meningsfulde sprogbrugssituationer",
abstract = "Med udgangspunkt i konkrete undervisningsforl{\o}b fra projektet {"}Tidligere sprogstart - ny begynderdidaktik med fokus p{\aa} flersprogethed bliver der i kapitler givet nogle bud p{\aa} hvordan mundtlige aktiviteter i undervisningen kan bruges som kommunikative opgaver, og hvordan et kommunikativt forl{\o}b kan opbygges.",
keywords = "tidligere sprogstart, kommunikativ sprogundervisning",
author = "Mette Ginman and Pedersen, {Michael Svendsen}",
note = "Udgivet i samarbejde mellem K{\o}benhavns Universitet og K{\o}benhavns Professionsh{\o}jskole: Konsortiet for sprog og Fagdidaktik i folkeskolen.",
year = "2018",
language = "Dansk",
pages = "64--75",
editor = "Petra Daryai-Hansen and Dorte Albrechtsen",
booktitle = "Tidligere sprogstart",
publisher = "K{\o}benhavns Universitet",

}

Ginman, M & Pedersen, MS 2018, Skab meningsfulde sprogbrugssituationer: Kommunikative færdigheder - mundtlighedsdidaktik og meningsfulde sprogbrugssituationer. i P Daryai-Hansen & D Albrechtsen (red), Tidligere sprogstart: ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed. Københavns Universitet, København , s. 64-75.

Skab meningsfulde sprogbrugssituationer : Kommunikative færdigheder - mundtlighedsdidaktik og meningsfulde sprogbrugssituationer. / Ginman, Mette; Pedersen, Michael Svendsen .

Tidligere sprogstart: ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed. red. / Petra Daryai-Hansen; Dorte Albrechtsen. København : Københavns Universitet, 2018. s. 64-75.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

TY - CHAP

T1 - Skab meningsfulde sprogbrugssituationer

T2 - Kommunikative færdigheder - mundtlighedsdidaktik og meningsfulde sprogbrugssituationer

AU - Ginman, Mette

AU - Pedersen, Michael Svendsen

N1 - Udgivet i samarbejde mellem Københavns Universitet og Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for sprog og Fagdidaktik i folkeskolen.

PY - 2018

Y1 - 2018

N2 - Med udgangspunkt i konkrete undervisningsforløb fra projektet "Tidligere sprogstart - ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed bliver der i kapitler givet nogle bud på hvordan mundtlige aktiviteter i undervisningen kan bruges som kommunikative opgaver, og hvordan et kommunikativt forløb kan opbygges.

AB - Med udgangspunkt i konkrete undervisningsforløb fra projektet "Tidligere sprogstart - ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed bliver der i kapitler givet nogle bud på hvordan mundtlige aktiviteter i undervisningen kan bruges som kommunikative opgaver, og hvordan et kommunikativt forløb kan opbygges.

KW - tidligere sprogstart

KW - kommunikativ sprogundervisning

M3 - Bidrag til bog/antologi

SP - 64

EP - 75

BT - Tidligere sprogstart

A2 - Daryai-Hansen, Petra

A2 - Albrechtsen, Dorte

PB - Københavns Universitet

CY - København

ER -

Ginman M, Pedersen MS. Skab meningsfulde sprogbrugssituationer: Kommunikative færdigheder - mundtlighedsdidaktik og meningsfulde sprogbrugssituationer. I Daryai-Hansen P, Albrechtsen D, red., Tidligere sprogstart: ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed. København : Københavns Universitet. 2018. s. 64-75