Skab meningsfulde sprogbrugssituationer: Kommunikative færdigheder - mundtlighedsdidaktik og meningsfulde sprogbrugssituationer

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

Abstract

Med udgangspunkt i konkrete undervisningsforløb fra projektet "Tidligere sprogstart - ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed bliver der i kapitler givet nogle bud på hvordan mundtlige aktiviteter i undervisningen kan bruges som kommunikative opgaver, og hvordan et kommunikativt forløb kan opbygges.
OriginalsprogDansk
TitelTidligere sprogstart : ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed
RedaktørerPetra Daryai-Hansen, Dorte Albrechtsen
Antal sider12
Udgivelses stedKøbenhavn
ForlagKøbenhavns Universitet
Publikationsdato2018
Sider64-75
StatusUdgivet - 2018

Bibliografisk note

Udgivet i samarbejde mellem Københavns Universitet og Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for sprog og Fagdidaktik i folkeskolen.

Emneord

  • tidligere sprogstart
  • kommunikativ sprogundervisning

Citer dette

Ginman, M., & Pedersen, M. S. (2018). Skab meningsfulde sprogbrugssituationer: Kommunikative færdigheder - mundtlighedsdidaktik og meningsfulde sprogbrugssituationer. I P. Daryai-Hansen, & D. Albrechtsen (red.), Tidligere sprogstart: ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed (s. 64-75). Københavns Universitet. https://tidligeresprogstart.ku.dk/publikationer/