Samspil

sprogdidaktiske tilgange til arbejdsrettet andetsprogsundervisning

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Resumé

Artiklen baserer sig på en kommunikativ og sociokulturel tilgang til sproglæring. Den fokuserer på hvorfor der er behov for en sprogundervisning som på den ene side didaktisk er tilrettelagt i forhold til tasks som er relevante for arbejdsrummet, og på den anden side tager udgangspunkt i den livs- og læringshistoriske kontekst der danner grundlaget for individets sproglige udvikling.
OriginalsprogDansk
TidsskriftSprogforum
Vol/bind24
Udgave nummer66
Sider (fra-til)15-23
Antal sider9
ISSN0909-9328
StatusUdgivet - aug. 2018

Emneord

  • Arbejdsrettet andetsprog
  • kommunikativ kompetence
  • sociokulturel læringsteori
  • Biografisk tilgang

Citer dette

@article{5b928da13ba849b4982e4599d0b4759e,
title = "Samspil: sprogdidaktiske tilgange til arbejdsrettet andetsprogsundervisning",
abstract = "Artiklen baserer sig p{\aa} en kommunikativ og sociokulturel tilgang til sprogl{\ae}ring. Den fokuserer p{\aa} hvorfor der er behov for en sprogundervisning som p{\aa} den ene side didaktisk er tilrettelagt i forhold til tasks som er relevante for arbejdsrummet, og p{\aa} den anden side tager udgangspunkt i den livs- og l{\ae}ringshistoriske kontekst der danner grundlaget for individets sproglige udvikling.",
keywords = "Arbejdsrettet andetsprog, kommunikativ kompetence, sociokulturel l{\ae}ringsteori, Biografisk tilgang",
author = "Pedersen, {Michael Svendsen}",
year = "2018",
month = "8",
language = "Dansk",
volume = "24",
pages = "15--23",
journal = "Sprogforum",
issn = "0909-9328",
publisher = "Aarhus Universitetsforlag",
number = "66",

}

Samspil : sprogdidaktiske tilgange til arbejdsrettet andetsprogsundervisning. / Pedersen, Michael Svendsen .

I: Sprogforum, Bind 24, Nr. 66, 08.2018, s. 15-23.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

TY - JOUR

T1 - Samspil

T2 - sprogdidaktiske tilgange til arbejdsrettet andetsprogsundervisning

AU - Pedersen, Michael Svendsen

PY - 2018/8

Y1 - 2018/8

N2 - Artiklen baserer sig på en kommunikativ og sociokulturel tilgang til sproglæring. Den fokuserer på hvorfor der er behov for en sprogundervisning som på den ene side didaktisk er tilrettelagt i forhold til tasks som er relevante for arbejdsrummet, og på den anden side tager udgangspunkt i den livs- og læringshistoriske kontekst der danner grundlaget for individets sproglige udvikling.

AB - Artiklen baserer sig på en kommunikativ og sociokulturel tilgang til sproglæring. Den fokuserer på hvorfor der er behov for en sprogundervisning som på den ene side didaktisk er tilrettelagt i forhold til tasks som er relevante for arbejdsrummet, og på den anden side tager udgangspunkt i den livs- og læringshistoriske kontekst der danner grundlaget for individets sproglige udvikling.

KW - Arbejdsrettet andetsprog

KW - kommunikativ kompetence

KW - sociokulturel læringsteori

KW - Biografisk tilgang

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 24

SP - 15

EP - 23

JO - Sprogforum

JF - Sprogforum

SN - 0909-9328

IS - 66

ER -