TY - BOOK
T1 - Refleksiv praksis
T2 - Forskning i forandring
A2 - Bilfeldt, Annette
A2 - Bloch-Poulsen, Jørgen
A2 - Børsen, Tom
A2 - Gammelby, Marie Louise
A2 - Højbjerg, Karin
A2 - Juel Jacobsen, Alice
PY - 2012
Y1 - 2012
N2 - Denne antologi retter sig mod studerende og forskerkolleger på universiteter og professionshøjskoler. Antologien er skrevet af undervisere og forskere tilknyttet kandidatuddannelsen i Læring og forandringsprocesser (LFP) på Aalborg Universitet i København og er det første bidrag til en ny serie om forskningspraksis. Forfattergruppens intention med denne antologi har været ved at fremlægge erfaringer fra egen forskning at kunne bidrage til inspiration, erfaringsudveksling og debat med såvel studerende som forskerkolleger om, hvordan forskning kan gribes an i praksis og om de indsigter og forståelser og/eller forandringer, som forskningen kan bidrage til.Vi besluttede derfor i foråret 2011 at igangsætte et studie af emnet Refleksiv Praksis inden for forskning og undervisning. Denne antologi viderebringer de frembragte resultater.De tre centrale temaer, som gennem processen har været omdrejningspunkt for forfattergruppens faglige diskussioner og som efterfølgende i forskellig grad drøftes mere udførligt i de forskellige kapitler, er:1. Forskellige forsknings- og erkendelsesinteresser2. Forskerpositioner – forskerroller3. Forskning og forandring.Det, der først og fremmest skaber sammenhængen i denne antologi, er vores fælles optagethed af spørgsmålet, hvordan vi forsker i praksis?: Hvad er det, vi har gang i, når vi forsker? Hvordan udfolder vi denne optagethed som forskningsmæssig refleksiv praksis?
AB - Denne antologi retter sig mod studerende og forskerkolleger på universiteter og professionshøjskoler. Antologien er skrevet af undervisere og forskere tilknyttet kandidatuddannelsen i Læring og forandringsprocesser (LFP) på Aalborg Universitet i København og er det første bidrag til en ny serie om forskningspraksis. Forfattergruppens intention med denne antologi har været ved at fremlægge erfaringer fra egen forskning at kunne bidrage til inspiration, erfaringsudveksling og debat med såvel studerende som forskerkolleger om, hvordan forskning kan gribes an i praksis og om de indsigter og forståelser og/eller forandringer, som forskningen kan bidrage til.Vi besluttede derfor i foråret 2011 at igangsætte et studie af emnet Refleksiv Praksis inden for forskning og undervisning. Denne antologi viderebringer de frembragte resultater.De tre centrale temaer, som gennem processen har været omdrejningspunkt for forfattergruppens faglige diskussioner og som efterfølgende i forskellig grad drøftes mere udførligt i de forskellige kapitler, er:1. Forskellige forsknings- og erkendelsesinteresser2. Forskerpositioner – forskerroller3. Forskning og forandring.Det, der først og fremmest skaber sammenhængen i denne antologi, er vores fælles optagethed af spørgsmålet, hvordan vi forsker i praksis?: Hvad er det, vi har gang i, når vi forsker? Hvordan udfolder vi denne optagethed som forskningsmæssig refleksiv praksis?
M3 - Bog
VL - 1
T3 - Serie om Lærings-, forandrings- og organisationsudviklingsprocesser/Series in Transformational Studies
BT - Refleksiv praksis
PB - EXCITE - Aalborg Universitetsforlag
ER -