Abstract
Brugerdreven innovation er i de seneste år blevet et såkaldt buzzword og et af tidens store satsningsområder både i det offentlige og i det private erhvervsliv. Det ses hos virksomheder, der fokuserer på at lade kunderne få indflydelse på design af produkter. Andre virksomheder ønsker selv at udvikle produkter, der er designet ud fra en brugerdreven tilgang, men hvor brugerne er virksomhedens egne medarbejdere.I begge tilfælde er der nogle grundlæggende overvejelser omkring bruger aspektet, der er vigtige at gøre sig inden man kaster sig ud i et brugerdrevet projekt.
Jeg vil i det følgende komme med en række refleksioner omkring det brugerdrevne i brugerdrevet innovation. Dette essay giver et bud på, hvad brugerdreven innovation betyder, hvilke udfordringer det stiller til virksomheden og hvordan disse udfordringer kan håndteres. Først en beskrivelse af hvad vi beskæftiger os med, begrebsmæssigt og historisk. Hvorefter der følger en diskussion af hvad brugerdreven innovation er for en størrelse eller ikke er, og hvad det kan bidrage med. Dernæst kommer jeg ind på nogle centrale udfordringer forbundet med brugerdreven innovation. Til sidst en opsummering og perspektiver for brugerdreven innovation.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 2008 |
Antal sider | 9 |
Status | Udgivet - 2008 |
Begivenhed | Ledelse – brudflader og paradokser i ledelsesudfordringen - København, Danmark Varighed: 8 dec. 2008 → 9 dec. 2008 Konferencens nummer: 3 |
Konference
Konference | Ledelse – brudflader og paradokser i ledelsesudfordringen |
---|---|
Nummer | 3 |
Land/Område | Danmark |
By | København |
Periode | 08/12/2008 → 09/12/2008 |
Emneord
- brugerdreven innovation