Redaktionel indledning: Demokrati i børnehøjde – en truet livsform?

Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskningpeer review

Resumé

I de seneste 15 års uddannelsesreformer er demokrati og demokratisk dannelse blevet stadigt mere usynlig. Spørgsmål om demokrati i relation til pædagogik og uddannelse synes ikke længere at have den store politiske opmærksomhed. DpT søger at tage temperaturen på, hvordan det står til med demokratiet i børnehøjde og åbne for kritiske diskussioner af, hvad demokrati i børnehøjde i grunden er for en størrelse og hvordan det kan praktiseres.
Bidragets oversatte titelDemokrati i børnehøjde : en truet livsform?
OriginalsprogDansk
TidsskriftDansk Paedagogisk Tidsskrift
Vol/bind2016
Udgave nummer3
Sider (fra-til)2-6
Antal sider5
ISSN0904-2393
StatusUdgivet - 23 sep. 2016

Citer dette

@article{8d4ee4b0772f4df5828d92be242504db,
title = "Redaktionel indledning: Demokrati i b{\o}rneh{\o}jde – en truet livsform?",
abstract = "I de seneste 15 {\aa}rs uddannelsesreformer er demokrati og demokratisk dannelse blevet stadigt mere usynlig. Sp{\o}rgsm{\aa}l om demokrati i relation til p{\ae}dagogik og uddannelse synes ikke l{\ae}ngere at have den store politiske opm{\ae}rksomhed. DpT s{\o}ger at tage temperaturen p{\aa}, hvordan det st{\aa}r til med demokratiet i b{\o}rneh{\o}jde og {\aa}bne for kritiske diskussioner af, hvad demokrati i b{\o}rneh{\o}jde i grunden er for en st{\o}rrelse og hvordan det kan praktiseres.",
author = "Birgitte Elle and Line Togsverd and Tomas Ellegaard",
year = "2016",
month = "9",
day = "23",
language = "Dansk",
volume = "2016",
pages = "2--6",
journal = "Dansk Paedagogisk Tidsskrift",
issn = "0904-2393",
publisher = "Foreningen bag Udgivelsen af Dansk Paedagogisk Tidsskrift",
number = "3",

}

Redaktionel indledning : Demokrati i børnehøjde – en truet livsform? / Elle, Birgitte; Togsverd, Line; Ellegaard, Tomas.

I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Bind 2016, Nr. 3, 23.09.2016, s. 2-6.

Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskningpeer review

TY - JOUR

T1 - Redaktionel indledning

T2 - Demokrati i børnehøjde – en truet livsform?

AU - Elle, Birgitte

AU - Togsverd, Line

AU - Ellegaard, Tomas

PY - 2016/9/23

Y1 - 2016/9/23

N2 - I de seneste 15 års uddannelsesreformer er demokrati og demokratisk dannelse blevet stadigt mere usynlig. Spørgsmål om demokrati i relation til pædagogik og uddannelse synes ikke længere at have den store politiske opmærksomhed. DpT søger at tage temperaturen på, hvordan det står til med demokratiet i børnehøjde og åbne for kritiske diskussioner af, hvad demokrati i børnehøjde i grunden er for en størrelse og hvordan det kan praktiseres.

AB - I de seneste 15 års uddannelsesreformer er demokrati og demokratisk dannelse blevet stadigt mere usynlig. Spørgsmål om demokrati i relation til pædagogik og uddannelse synes ikke længere at have den store politiske opmærksomhed. DpT søger at tage temperaturen på, hvordan det står til med demokratiet i børnehøjde og åbne for kritiske diskussioner af, hvad demokrati i børnehøjde i grunden er for en størrelse og hvordan det kan praktiseres.

M3 - Leder

VL - 2016

SP - 2

EP - 6

JO - Dansk Paedagogisk Tidsskrift

JF - Dansk Paedagogisk Tidsskrift

SN - 0904-2393

IS - 3

ER -