Realkompetencevurdering: Forståelsesrammer og begreber

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

    Abstract

    Artiklen diskuterer rationalerne bag realkompetencevurdering og deres forhold til tidligere former for kompetencevurdering. Realkompetencevurdering som værktøj ses som en "fælles mønt" mellem forskellige anerkendelsesregimer, især det akademisk-skolastiske og det erhvervs- og arbejdsmarkedsrelaterede, og peger på behovet for et nyt fælles sprog, der tager højde for kompetencers forankring i "kompetenceindehaverens" situerede og subjektive livserfaring.
    OriginalsprogDansk
    TitelAnerkendelse af realkompetencer : en antologi
    RedaktørerKirsten Aagaard, Anne Marie Dahler
    Antal sider9
    Udgivelses stedÅrhus
    ForlagViaSystime
    Publikationsdato2011
    Sider41-50
    Kapitel2
    ISBN (Trykt)978-87-90833-84-8
    StatusUdgivet - 2011

    Emneord

    • realkompetence
    • anerkendelse
    • erfaring
    • livslang læring

    Citer dette

    Olesen, H. S. (2011). Realkompetencevurdering: Forståelsesrammer og begreber. I K. Aagaard, & A. M. Dahler (red.), Anerkendelse af realkompetencer: en antologi (s. 41-50). ViaSystime.