Radikale innovationer i services med kunden som partner: Forhold af betydning!

Ada Scupola, Hanne Westh Nicolajsen, Anders Henten

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

    Resumé

    I artiklen argumenteres der for, at kunder kan være aktive partnere i forbindelse med radikale service innovationer. Artiklen er bygget op omkring en teoretisk forståelse af hvad radikal innovation er og hvad kundeinvolvering er og kan være, herunder hvilke udfordringer der er (del 1). I en efterfølgende del 2, tages der afsæt i en case omkring radikale service innovationer i en rådgivende ingeniørvirksomhed og der argumenteres for de særlige udfordringer, der er, når kunder inddrages i radikale service innovationer. Alle anvendte referencer er bagest i artiklens del 2.

    OriginalsprogDansk
    TitelInnovations- og forandringsledelse
    RedaktørerJohn Ulhøj
    Antal sider35
    Vol/bind9.4-9.5
    Udgivelses stedCopenhagen
    ForlagBørsen Forum A/S
    Publikationsdato2009
    Udgave2. opdatering
    Sider1-10; 1-25
    StatusUdgivet - 2009
    NavnBørsen Ledelseshåndbøger
    Vol/bind9

    Bibliografisk note

    www.blh.dk

    Emneord

    • Radikal Innovation
    • services
    • user-driven innovation

    Citer dette

    Scupola, A., Westh Nicolajsen, H., & Henten, A. (2009). Radikale innovationer i services med kunden som partner: Forhold af betydning! I J. Ulhøj (red.), Innovations- og forandringsledelse (2. opdatering udg., Bind 9.4-9.5, s. 1-10; 1-25). Copenhagen: Børsen Forum A/S. Børsen Ledelseshåndbøger, Bind. 9
    Scupola, Ada ; Westh Nicolajsen, Hanne ; Henten, Anders. / Radikale innovationer i services med kunden som partner : Forhold af betydning!. Innovations- og forandringsledelse. red. / John Ulhøj. Bind 9.4-9.5 2. opdatering. udg. Copenhagen : Børsen Forum A/S, 2009. s. 1-10; 1-25 (Børsen Ledelseshåndbøger, Bind 9).
    @inbook{bc043f2080e311de8a10000ea68e967b,
    title = "Radikale innovationer i services med kunden som partner: Forhold af betydning!",
    abstract = "I artiklen argumenteres der for, at kunder kan v{\ae}re aktive partnere i forbindelse med radikale service innovationer. Artiklen er bygget op omkring en teoretisk forst{\aa}else af hvad radikal innovation er og hvad kundeinvolvering er og kan v{\ae}re, herunder hvilke udfordringer der er (del 1). I en efterf{\o}lgende del 2, tages der afs{\ae}t i en case omkring radikale service innovationer i en r{\aa}dgivende ingeni{\o}rvirksomhed og der argumenteres for de s{\ae}rlige udfordringer, der er, n{\aa}r kunder inddrages i radikale service innovationer. Alle anvendte referencer er bagest i artiklens del 2.",
    keywords = "Radikal Innovation, services, user-driven innovation",
    author = "Ada Scupola and {Westh Nicolajsen}, Hanne and Anders Henten",
    note = "www.blh.dk",
    year = "2009",
    language = "Dansk",
    volume = "9.4-9.5",
    pages = "1--10; 1--25",
    editor = "John Ulh{\o}j",
    booktitle = "Innovations- og forandringsledelse",
    publisher = "B{\o}rsen Forum A/S",
    edition = "2. opdatering",

    }

    Scupola, A, Westh Nicolajsen, H & Henten, A 2009, Radikale innovationer i services med kunden som partner: Forhold af betydning! i J Ulhøj (red.), Innovations- og forandringsledelse. 2. opdatering udg, bind 9.4-9.5, Børsen Forum A/S, Copenhagen, Børsen Ledelseshåndbøger, bind 9, s. 1-10; 1-25.

    Radikale innovationer i services med kunden som partner : Forhold af betydning! / Scupola, Ada; Westh Nicolajsen, Hanne; Henten, Anders.

    Innovations- og forandringsledelse. red. / John Ulhøj. Bind 9.4-9.5 2. opdatering. udg. Copenhagen : Børsen Forum A/S, 2009. s. 1-10; 1-25.

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskning

    TY - CHAP

    T1 - Radikale innovationer i services med kunden som partner

    T2 - Forhold af betydning!

    AU - Scupola, Ada

    AU - Westh Nicolajsen, Hanne

    AU - Henten, Anders

    N1 - www.blh.dk

    PY - 2009

    Y1 - 2009

    N2 - I artiklen argumenteres der for, at kunder kan være aktive partnere i forbindelse med radikale service innovationer. Artiklen er bygget op omkring en teoretisk forståelse af hvad radikal innovation er og hvad kundeinvolvering er og kan være, herunder hvilke udfordringer der er (del 1). I en efterfølgende del 2, tages der afsæt i en case omkring radikale service innovationer i en rådgivende ingeniørvirksomhed og der argumenteres for de særlige udfordringer, der er, når kunder inddrages i radikale service innovationer. Alle anvendte referencer er bagest i artiklens del 2.

    AB - I artiklen argumenteres der for, at kunder kan være aktive partnere i forbindelse med radikale service innovationer. Artiklen er bygget op omkring en teoretisk forståelse af hvad radikal innovation er og hvad kundeinvolvering er og kan være, herunder hvilke udfordringer der er (del 1). I en efterfølgende del 2, tages der afsæt i en case omkring radikale service innovationer i en rådgivende ingeniørvirksomhed og der argumenteres for de særlige udfordringer, der er, når kunder inddrages i radikale service innovationer. Alle anvendte referencer er bagest i artiklens del 2.

    KW - Radikal Innovation

    KW - services

    KW - user-driven innovation

    M3 - Bidrag til bog/antologi

    VL - 9.4-9.5

    SP - 1-10; 1-25

    BT - Innovations- og forandringsledelse

    A2 - Ulhøj, John

    PB - Børsen Forum A/S

    CY - Copenhagen

    ER -

    Scupola A, Westh Nicolajsen H, Henten A. Radikale innovationer i services med kunden som partner: Forhold af betydning! I Ulhøj J, red., Innovations- og forandringsledelse. 2. opdatering udg. Bind 9.4-9.5. Copenhagen: Børsen Forum A/S. 2009. s. 1-10; 1-25. (Børsen Ledelseshåndbøger, Bind 9).