Radikale innovationer i services med kunden som partner. Forhold af betydning!

Hanne Westh Nicolajsen, Ada Scupola, Anders Henten

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportKonferencebidrag i proceedingsForskningpeer review

    Abstract

    I artiklen argumenteres der for, at kunder kan være aktive partnere i forbindelse med radikale service innovationer. Artiklen er bygget op omkring en teoretisk forståelse af hvad radikal innovation er og hvad kundeinvolvering er og kan være, herunder hvilke udfordringer der er. På baggrund af en case omkring radikale service innovationer i en rådgivende ingeniørvirksomhed argumenteres der for de særlige udfordringer, der er, når kunder inddrages i radikale service innovationer. Konklusionen er, at det dels kræver en anden forståelse og tilgang til kunde/leverandør relationen, desuden at der er behov for løbende samarbejde, hvor kreativitet er afgørende. Dette stiller krav til nye måder at kommunikere mellem kunder og rådgiver.

    OriginalsprogDansk
    TitelPapers fremlagt ved Det Danske Ledelsesakademi  Third annual conference
    Antal sider19
    Vol/bind3
    ForlagDet Danske Ledelsesakademi
    Publikationsdato2008
    StatusUdgivet - 2008
    Begivenhed Det Danske Ledelsesakademis Third annual conference - København, Danmark
    Varighed: 8 dec. 20089 dec. 2008
    Konferencens nummer: 3

    Konference

    Konference Det Danske Ledelsesakademis Third annual conference
    Nummer3
    LandDanmark
    ByKøbenhavn
    Periode08/12/200809/12/2008

    Emneord

    • Innovation
    • kundeinvolvering

    Citer dette

    Nicolajsen, H. W., Scupola, A., & Henten, A. (2008). Radikale innovationer i services med kunden som partner. Forhold af betydning! I Papers fremlagt ved Det Danske Ledelsesakademi  Third annual conference (Bind 3). Det Danske Ledelsesakademi.