Abstract
Artiklen præsenterer et studie med udgangspunkt i Projekt Uddannelseshospitalet, som blev etableret for at styrke sammenhængen mellem teori og praksis og for derved at reducere den vanskelige overgang mellem uddannelse og erhverv, der fremhæves som årsag til, at sygeplejestuderende forlader sygeplejerskeprofessionen.
Tilstedeværelsen af lektorer fra en professionshøjskole er en essentiel del af Uddannelseshospitalet som intervention. Vi savner imidlertid viden om, hvordan det kliniske plejepersonale oplever, at deres fagidentitet og praksis påvirkes.
Tilstedeværelsen af lektorer fra en professionshøjskole er en essentiel del af Uddannelseshospitalet som intervention. Vi savner imidlertid viden om, hvordan det kliniske plejepersonale oplever, at deres fagidentitet og praksis påvirkes.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Fag og Forskning |
Antal sider | 22 |
ISSN | 2445-9461 |
Status | Udgivet - 2023 |
Udgivet eksternt | Ja |