Projekt Uddannelseshospitalet: Et kvalitativt studie af plejepersonalets oplevelser af praksis og fagidentitet, når lektorer fra en professionshøjskole indgår i sygeplejestuderendes kliniske uddannelse

Dorthe Gaby Bove, Karin Højbjerg, Grete Holdt Brorholt, Stig Mølsted, Kristian Larsen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Abstract

Artiklen præsenterer et studie med udgangspunkt i Projekt Uddannelseshospitalet, som blev etableret for at styrke sammenhængen mellem teori og praksis og for derved at reducere den vanskelige overgang mellem uddannelse og erhverv, der fremhæves som årsag til, at sygeplejestuderende forlader sygeplejerskeprofessionen.

Tilstedeværelsen af lektorer fra en professionshøjskole er en essentiel del af Uddannelseshospitalet som intervention. Vi savner imidlertid viden om, hvordan det kliniske plejepersonale oplever, at deres fagidentitet og praksis påvirkes.
OriginalsprogDansk
TidsskriftFag og Forskning
Antal sider22
ISSN2445-9461
StatusUdgivet - 2023
Udgivet eksterntJa

Citer dette