Professional Identitites, Subjectivity, and Learning: Be(com)ing a General Practitioner

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    Artiklen fremlægger en livshistorisk tilgang til forskning i professionsidentitet og professionelles læring. På baggrund af empiriske studier i en række professioner opstilles en søgemodel for samspillet mellem arbejde, teorifelt og de professionelles subjektive engagement. Der præsenteres analyseeksempler fra forskning i alment praktiserende lægers professionsidentiet og læring i professionel praksis, og heraf uddrages teoretiske dimensioner for livshistorisk forskning
    OriginalsprogEngelsk
    TitelUsing Biographical and Life History Approaches in the Study of Adult and Lifelong Learning : European Perspectives
    RedaktørerLinden West, Peter Alheit, Anders Siig Andersen, Barbara Merrill
    Antal sider17
    Vol/bind2
    Udgivelses stedFrankfurt am Main
    ForlagPeter Lang
    Publikationsdato2007
    Sider125-141
    ISBN (Trykt)978-3-631-56286-4
    StatusUdgivet - 2007
    NavnEuropean Studies in Lifelong Learning and Adult Learning Research
    Nummer2
    ISSN1860-787X

    Emneord

    • profession
    • subjektivitet
    • identitet
    • almen praktiserende læger
    • erfaringslæring
    • livshistorie

    Citer dette

    Olesen, H. S. (2007). Professional Identitites, Subjectivity, and Learning: Be(com)ing a General Practitioner. I L. West, P. Alheit, A. S. Andersen, & B. Merrill (red.), Using Biographical and Life History Approaches in the Study of Adult and Lifelong Learning: European Perspectives (Bind 2, s. 125-141). Peter Lang. European Studies in Lifelong Learning and Adult Learning Research, Nr. 2