TY - JOUR
T1 - Politik som fiktion
T2 - om en ny tids politiske kommunikation
AU - Aagaard, Peter
PY - 2017/5
Y1 - 2017/5
N2 - Hvor politisk kommunikation tidligere var domineret af tre M’er – Marketing, Meningsmåling og Massemedier - så er vi i dag trådt ind i en ny epoke domineret af tre F’er: Følelser, Fiktioner og Facebook. Med udgangspunkt i et casestudie af Trumps kampagne i 2016. og de tre begreber - politisk marketing, politiske informationscyklusser og policy professionelle søger artiklen at forklare spillereglerne for vor tids politiske kommunikation, de demokratiske konsekvenser heraf, samt anvise nye behov i forskningen indenfor politisk kommunikation.
AB - Hvor politisk kommunikation tidligere var domineret af tre M’er – Marketing, Meningsmåling og Massemedier - så er vi i dag trådt ind i en ny epoke domineret af tre F’er: Følelser, Fiktioner og Facebook. Med udgangspunkt i et casestudie af Trumps kampagne i 2016. og de tre begreber - politisk marketing, politiske informationscyklusser og policy professionelle søger artiklen at forklare spillereglerne for vor tids politiske kommunikation, de demokratiske konsekvenser heraf, samt anvise nye behov i forskningen indenfor politisk kommunikation.
UR - https://www.djoef-forlag.dk/publications/oekinfo/index.php
M3 - Tidsskriftartikel
SN - 0900-8322
VL - 32
JO - Oekonomistyring og Informatik
JF - Oekonomistyring og Informatik
IS - 3
ER -