Politik som fiktion

om en ny tids politiske kommunikation

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Resumé

Hvor politisk kommunikation tidligere var domineret af tre M’er – Marketing, Meningsmåling og Massemedier - så er vi i dag trådt ind i en ny epoke domineret af tre F’er: Følelser, Fiktioner og Facebook. Med udgangspunkt i et casestudie af Trumps kampagne i 2016. og de tre begreber - politisk marketing, politiske informationscyklusser og policy professionelle søger artiklen at forklare spillereglerne for vor tids politiske kommunikation, de demokratiske konsekvenser heraf, samt anvise nye behov i forskningen indenfor politisk kommunikation.
OriginalsprogDansk
TidsskriftOekonomistyring og Informatik
Vol/bind32
Udgave nummer3
ISSN0900-8322
StatusUdgivet - maj 2017

Citer dette

@article{1460420a1bd341df802c20400923c27f,
title = "Politik som fiktion: om en ny tids politiske kommunikation",
abstract = "Hvor politisk kommunikation tidligere var domineret af tre M’er – Marketing, Meningsm{\aa}ling og Massemedier - s{\aa} er vi i dag tr{\aa}dt ind i en ny epoke domineret af tre F’er: F{\o}lelser, Fiktioner og Facebook. Med udgangspunkt i et casestudie af Trumps kampagne i 2016. og de tre begreber - politisk marketing, politiske informationscyklusser og policy professionelle s{\o}ger artiklen at forklare spillereglerne for vor tids politiske kommunikation, de demokratiske konsekvenser heraf, samt anvise nye behov i forskningen indenfor politisk kommunikation.",
author = "Peter Aagaard",
year = "2017",
month = "5",
language = "Dansk",
volume = "32",
journal = "Samfundslederskab i Skandinavien",
issn = "0900-8322",
publisher = "DenOffentlige",
number = "3",

}

Politik som fiktion : om en ny tids politiske kommunikation. / Aagaard, Peter.

I: Oekonomistyring og Informatik, Bind 32, Nr. 3, 05.2017.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

TY - JOUR

T1 - Politik som fiktion

T2 - om en ny tids politiske kommunikation

AU - Aagaard, Peter

PY - 2017/5

Y1 - 2017/5

N2 - Hvor politisk kommunikation tidligere var domineret af tre M’er – Marketing, Meningsmåling og Massemedier - så er vi i dag trådt ind i en ny epoke domineret af tre F’er: Følelser, Fiktioner og Facebook. Med udgangspunkt i et casestudie af Trumps kampagne i 2016. og de tre begreber - politisk marketing, politiske informationscyklusser og policy professionelle søger artiklen at forklare spillereglerne for vor tids politiske kommunikation, de demokratiske konsekvenser heraf, samt anvise nye behov i forskningen indenfor politisk kommunikation.

AB - Hvor politisk kommunikation tidligere var domineret af tre M’er – Marketing, Meningsmåling og Massemedier - så er vi i dag trådt ind i en ny epoke domineret af tre F’er: Følelser, Fiktioner og Facebook. Med udgangspunkt i et casestudie af Trumps kampagne i 2016. og de tre begreber - politisk marketing, politiske informationscyklusser og policy professionelle søger artiklen at forklare spillereglerne for vor tids politiske kommunikation, de demokratiske konsekvenser heraf, samt anvise nye behov i forskningen indenfor politisk kommunikation.

UR - https://www.djoef-forlag.dk/publications/oekinfo/index.php

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 32

JO - Samfundslederskab i Skandinavien

JF - Samfundslederskab i Skandinavien

SN - 0900-8322

IS - 3

ER -