Poetisk repræsentation skaber dialog

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Resumé

Artiklen drejer sig om, hvordan jeg har arbejdet med poetisk repræsentation som en vej til at undersøge og formidle unges perspektiver på deres møder med forskellige velfærdsindsatser. Arbejdet er drevet af en bestræbelse på at repræsentere – synliggøre og konstituere - deltagerne som subjekter i forskningen såvel som objekter for den. Jeg er optaget af, hvordan vi i forskningsprocesser – og i det sociale og pædagogiske arbejde – med unge kan skabe relationer og tekstproduktioner, der giver plads til unges stemmer.
OriginalsprogDansk
TidsskriftVera : tidsskrift for pædagoger
Udgave nummer71
Sider (fra-til)22-27
Antal sider6
ISSN1397-4157
StatusUdgivet - jun. 2015

Citer dette

@article{60880737a57e42d9807ad727e1f86140,
title = "Poetisk repr{\ae}sentation skaber dialog",
abstract = "Artiklen drejer sig om, hvordan jeg har arbejdet med poetisk repr{\ae}sentation som en vej til at unders{\o}ge og formidle unges perspektiver p{\aa} deres m{\o}der med forskellige velf{\ae}rdsindsatser. Arbejdet er drevet af en bestr{\ae}belse p{\aa} at repr{\ae}sentere – synligg{\o}re og konstituere - deltagerne som subjekter i forskningen s{\aa}vel som objekter for den. Jeg er optaget af, hvordan vi i forskningsprocesser – og i det sociale og p{\ae}dagogiske arbejde – med unge kan skabe relationer og tekstproduktioner, der giver plads til unges stemmer.",
author = "Wulf-Andersen, {Trine {\O}stergaard}",
year = "2015",
month = "6",
language = "Dansk",
pages = "22--27",
journal = "Vera : tidsskrift for p{\ae}dagoger",
issn = "1397-4157",
number = "71",

}

Poetisk repræsentation skaber dialog. / Wulf-Andersen, Trine Østergaard.

I: Vera : tidsskrift for pædagoger, Nr. 71, 06.2015, s. 22-27.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

TY - JOUR

T1 - Poetisk repræsentation skaber dialog

AU - Wulf-Andersen, Trine Østergaard

PY - 2015/6

Y1 - 2015/6

N2 - Artiklen drejer sig om, hvordan jeg har arbejdet med poetisk repræsentation som en vej til at undersøge og formidle unges perspektiver på deres møder med forskellige velfærdsindsatser. Arbejdet er drevet af en bestræbelse på at repræsentere – synliggøre og konstituere - deltagerne som subjekter i forskningen såvel som objekter for den. Jeg er optaget af, hvordan vi i forskningsprocesser – og i det sociale og pædagogiske arbejde – med unge kan skabe relationer og tekstproduktioner, der giver plads til unges stemmer.

AB - Artiklen drejer sig om, hvordan jeg har arbejdet med poetisk repræsentation som en vej til at undersøge og formidle unges perspektiver på deres møder med forskellige velfærdsindsatser. Arbejdet er drevet af en bestræbelse på at repræsentere – synliggøre og konstituere - deltagerne som subjekter i forskningen såvel som objekter for den. Jeg er optaget af, hvordan vi i forskningsprocesser – og i det sociale og pædagogiske arbejde – med unge kan skabe relationer og tekstproduktioner, der giver plads til unges stemmer.

M3 - Tidsskriftartikel

SP - 22

EP - 27

JO - Vera : tidsskrift for pædagoger

JF - Vera : tidsskrift for pædagoger

SN - 1397-4157

IS - 71

ER -