Aktiviteter pr. år
Abstract
Artiklen undersøger inddragelsen af digital teknologi i forbindelse med undervisning og eksamen ud fra et enkeltstående forsøg med podcast som eksamensform. Artiklen argumenterer for, at inddragelsen af digitale medier i undervisning og evaluering skal forstås som en naturlig konsekvens af det konstruktivistiske læringsparadigme. Forsøget, som indgik i kurset “Analyse og dokumentation” på Performance-design, RUC, udsprang af en grundlæggende interesse for at inddrage digital teknologi i undervisningen og et ønske om at udforske mulighederne i eksamensformen ’aktiv deltagelse’. Med udgangspunkt i inddragelsen af digital teknologi i undervisningen på en måde, som kan kombinere faglige og pædagogisk-didaktiske ambitioner med pragmatiske hensyn diskuterer artiklen baggrunden for og evalueringen af forsøget.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Læring og Medier (LOM) |
Vol/bind | 4 |
Udgave nummer | 7/8 |
Antal sider | 17 |
ISSN | 1903-248X |
DOI | |
Status | Udgivet - 15 dec. 2011 |
Emneord
- digital eksamen
- undervisning
- eksamensforsøg
- podcasting
Aktiviteter
- 1 Foredrag og mundtlige bidrag
-
Digital eksamen på universiteterne: Oplæg om podcast, video og blog som del af eksamen
Anja Mølle Lindelof (Oplægsholder)
15 dec. 2011Aktivitet: Tale eller præsentation › Foredrag og mundtlige bidrag