Resumé
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Læring og Medier (LOM) |
Vol/bind | 4 |
Udgave nummer | 7/8 |
Antal sider | 17 |
ISSN | 1903-248X |
Status | Udgivet - 15 dec. 2011 |
Emneord
- digital eksamen
- undervisning
- eksamensforsøg
- podcasting
Citer dette
}
Podcast som eksamensform. / Lindelof, Anja Mølle.
I: Læring og Medier (LOM), Bind 4, Nr. 7/8, 15.12.2011.Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
TY - JOUR
T1 - Podcast som eksamensform
AU - Lindelof, Anja Mølle
PY - 2011/12/15
Y1 - 2011/12/15
N2 - Artiklen undersøger inddragelsen af digital teknologi i forbindelse med undervisning og eksamen ud fra et enkeltstående forsøg med podcast som eksamensform. Artiklen argumenterer for, at inddragelsen af digitale medier i undervisning og evaluering skal forstås som en naturlig konsekvens af det konstruktivistiske læringsparadigme. Forsøget, som indgik i kurset “Analyse og dokumentation” på Performance-design, RUC, udsprang af en grundlæggende interesse for at inddrage digital teknologi i undervisningen og et ønske om at udforske mulighederne i eksamensformen ’aktiv deltagelse’. Med udgangspunkt i inddragelsen af digital teknologi i undervisningen på en måde, som kan kombinere faglige og pædagogisk-didaktiske ambitioner med pragmatiske hensyn diskuterer artiklen baggrunden for og evalueringen af forsøget.
AB - Artiklen undersøger inddragelsen af digital teknologi i forbindelse med undervisning og eksamen ud fra et enkeltstående forsøg med podcast som eksamensform. Artiklen argumenterer for, at inddragelsen af digitale medier i undervisning og evaluering skal forstås som en naturlig konsekvens af det konstruktivistiske læringsparadigme. Forsøget, som indgik i kurset “Analyse og dokumentation” på Performance-design, RUC, udsprang af en grundlæggende interesse for at inddrage digital teknologi i undervisningen og et ønske om at udforske mulighederne i eksamensformen ’aktiv deltagelse’. Med udgangspunkt i inddragelsen af digital teknologi i undervisningen på en måde, som kan kombinere faglige og pædagogisk-didaktiske ambitioner med pragmatiske hensyn diskuterer artiklen baggrunden for og evalueringen af forsøget.
KW - digital eksamen
KW - undervisning
KW - eksamensforsøg
KW - podcasting
M3 - Tidsskriftartikel
VL - 4
JO - Læring og Medier (LOM)
JF - Læring og Medier (LOM)
SN - 1903-248X
IS - 7/8
ER -