Podcast som eksamensform

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Abstract

Artiklen undersøger inddragelsen af digital teknologi i forbindelse med undervisning og eksamen ud fra et enkeltstående forsøg med podcast som eksamensform. Artiklen argumenterer for, at inddragelsen af digitale medier i undervisning og evaluering skal forstås som en naturlig konsekvens af det konstruktivistiske læringsparadigme. Forsøget, som indgik i kurset “Analyse og dokumentation” på Performance-design, RUC, udsprang af en grundlæggende interesse for at inddrage digital teknologi i undervisningen og et ønske om at udforske mulighederne i eksamensformen ’aktiv deltagelse’. Med udgangspunkt i inddragelsen af digital teknologi i undervisningen på en måde, som kan kombinere faglige og pædagogisk-didaktiske ambitioner med pragmatiske hensyn diskuterer artiklen baggrunden for og evalueringen af forsøget.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLæring og Medier (LOM)
Vol/bind4
Udgave nummer7/8
Antal sider17
ISSN1903-248X
DOI
StatusUdgivet - 15 dec. 2011

Emneord

  • digital eksamen
  • undervisning
  • eksamensforsøg
  • podcasting

Citer dette