Personprofiler som grundlag for serviceinnovation

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Abstract

Inden for serviceforskning og serviceinnovation er der flere forskellige fokusområder – nogle forsker i innovationsstrukturer, nogle i medarbejderdreven innovation og andre i service innovation i den offentlige sektor. Mit Ph.d.-projekt tog afsæt i brugerdreven service innovation,
hvor der er særligt fokus på brugeren, eller kundens, rolle i udvikling af service. Det giver nogle særlige udfordringer, da den gængse forståelse af service er, at service-”oplevelsen” opstår i, og er betinget af, relationen mellem kunde og virksomhed. Derfor skelnes der mellem service i ental, hvilket refererer til service som en relationel proces og services, i flertal, som er den eksakte serviceydelse der gives.
OriginalsprogDansk
TitelCFM forskning igennem 10 år : De vigtigste modeller, metoder og værktøjer
RedaktørerPer Anker Jensen
Antal sider7
UdgivelsesstedLyngby
ForlagPolyteknisk Boghandel og Forlag
Publikationsdato2018
Sider116-122
Kapitel18
AnsøgerCenter for Facilities Management – Realdania Forskning
ISBN (Trykt)9788750211280
StatusUdgivet - 2018

Bibliografisk note

CFM 10 års jubilæumsbog

Citer dette