Personprofiler som grundlag for serviceinnovation

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Resumé

Inden for serviceforskning og serviceinnovation er der flere forskellige fokusområder – nogle forsker i innovationsstrukturer, nogle i medarbejderdreven innovation og andre i service innovation i den offentlige sektor. Mit Ph.d.-projekt tog afsæt i brugerdreven service innovation,
hvor der er særligt fokus på brugeren, eller kundens, rolle i udvikling af service. Det giver nogle særlige udfordringer, da den gængse forståelse af service er, at service-”oplevelsen” opstår i, og er betinget af, relationen mellem kunde og virksomhed. Derfor skelnes der mellem service i ental, hvilket refererer til service som en relationel proces og services, i flertal, som er den eksakte serviceydelse der gives.
OriginalsprogDansk
TitelCFM forskning igennem 10 år : De vigtigste modeller, metoder og værktøjer
RedaktørerPer Anker Jensen
Antal sider7
Udgivelses stedLyngby
ForlagPolyteknisk Boghandel og Forlag
Publikationsdato2018
Sider116-122
Kapitel18
AnsøgerCenter for Facilities Management – Realdania Forskning
ISBN (Trykt)9788750211280
StatusUdgivet - 2018

Bibliografisk note

CFM 10 års jubilæumsbog

Citer dette

Hansen, A. V. (2018). Personprofiler som grundlag for serviceinnovation. I P. Anker Jensen (red.), CFM forskning igennem 10 år: De vigtigste modeller, metoder og værktøjer (s. 116-122). Lyngby: Polyteknisk Boghandel og Forlag.
Hansen, Anne Vorre. / Personprofiler som grundlag for serviceinnovation. CFM forskning igennem 10 år: De vigtigste modeller, metoder og værktøjer. red. / Per Anker Jensen. Lyngby : Polyteknisk Boghandel og Forlag, 2018. s. 116-122
@inbook{296d708e2a244bcba63768f93bab04a7,
title = "Personprofiler som grundlag for serviceinnovation",
abstract = "Inden for serviceforskning og serviceinnovation er der flere forskellige fokusomr{\aa}der – nogle forsker i innovationsstrukturer, nogle i medarbejderdreven innovation og andre i service innovation i den offentlige sektor. Mit Ph.d.-projekt tog afs{\ae}t i brugerdreven service innovation,hvor der er s{\ae}rligt fokus p{\aa} brugeren, eller kundens, rolle i udvikling af service. Det giver nogle s{\ae}rlige udfordringer, da den g{\ae}ngse forst{\aa}else af service er, at service-”oplevelsen” opst{\aa}r i, og er betinget af, relationen mellem kunde og virksomhed. Derfor skelnes der mellem service i ental, hvilket refererer til service som en relationel proces og services, i flertal, som er den eksakte serviceydelse der gives.",
author = "Hansen, {Anne Vorre}",
note = "CFM 10 {\aa}rs jubil{\ae}umsbog",
year = "2018",
language = "Dansk",
isbn = "9788750211280",
pages = "116--122",
editor = "{Anker Jensen}, Per",
booktitle = "CFM forskning igennem 10 {\aa}r",
publisher = "Polyteknisk Boghandel og Forlag",

}

Hansen, AV 2018, Personprofiler som grundlag for serviceinnovation. i P Anker Jensen (red.), CFM forskning igennem 10 år: De vigtigste modeller, metoder og værktøjer. Polyteknisk Boghandel og Forlag, Lyngby, s. 116-122.

Personprofiler som grundlag for serviceinnovation. / Hansen, Anne Vorre.

CFM forskning igennem 10 år: De vigtigste modeller, metoder og værktøjer. red. / Per Anker Jensen. Lyngby : Polyteknisk Boghandel og Forlag, 2018. s. 116-122.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

TY - CHAP

T1 - Personprofiler som grundlag for serviceinnovation

AU - Hansen, Anne Vorre

N1 - CFM 10 års jubilæumsbog

PY - 2018

Y1 - 2018

N2 - Inden for serviceforskning og serviceinnovation er der flere forskellige fokusområder – nogle forsker i innovationsstrukturer, nogle i medarbejderdreven innovation og andre i service innovation i den offentlige sektor. Mit Ph.d.-projekt tog afsæt i brugerdreven service innovation,hvor der er særligt fokus på brugeren, eller kundens, rolle i udvikling af service. Det giver nogle særlige udfordringer, da den gængse forståelse af service er, at service-”oplevelsen” opstår i, og er betinget af, relationen mellem kunde og virksomhed. Derfor skelnes der mellem service i ental, hvilket refererer til service som en relationel proces og services, i flertal, som er den eksakte serviceydelse der gives.

AB - Inden for serviceforskning og serviceinnovation er der flere forskellige fokusområder – nogle forsker i innovationsstrukturer, nogle i medarbejderdreven innovation og andre i service innovation i den offentlige sektor. Mit Ph.d.-projekt tog afsæt i brugerdreven service innovation,hvor der er særligt fokus på brugeren, eller kundens, rolle i udvikling af service. Det giver nogle særlige udfordringer, da den gængse forståelse af service er, at service-”oplevelsen” opstår i, og er betinget af, relationen mellem kunde og virksomhed. Derfor skelnes der mellem service i ental, hvilket refererer til service som en relationel proces og services, i flertal, som er den eksakte serviceydelse der gives.

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 9788750211280

SP - 116

EP - 122

BT - CFM forskning igennem 10 år

A2 - Anker Jensen, Per

PB - Polyteknisk Boghandel og Forlag

CY - Lyngby

ER -

Hansen AV. Personprofiler som grundlag for serviceinnovation. I Anker Jensen P, red., CFM forskning igennem 10 år: De vigtigste modeller, metoder og værktøjer. Lyngby: Polyteknisk Boghandel og Forlag. 2018. s. 116-122