Pædagoger med sort bælte i inklusion: hvad lærer pædagogstuderende om inklusion og eksklusion, og hvad skal de yderligere lære gennem en revision af uddannelsen?

Jakob Ditlev Bøje

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

    Abstract

    Med den forestående revision af pædagoguddannelsen og det hertil knyttede ønske om, at en ny uddannelse skal gøre de studerende til bedre inklusionspædagoger, er det relevant at spørge til, hvad uddannelsen allerede lærer de studerende om inklusion og eksklusion, og til, hvad de mere skal lære gennem en revision af uddannelsen. Artiklen diskuterer disse spørgsmål på baggrund af et nyligt afsluttet ph.d.-studie om differentiering og sortering i pædagoguddannelsen.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftDansk Pædagogisk Tidsskrift
    Vol/bind59
    Udgave nummer4
    Sider (fra-til)27-37
    Antal sider9
    ISSN0904-2393
    StatusUdgivet - dec. 2011

    Citer dette