På sporet af innovation: Nye teknologiske realiteter for organisationen og dens omverden

Lone Bak Strandgaard

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

Abstract

Flere og flere private og offentlige servicer digitaliseres, så kunder, borgere og virksomheder, i øget grad betjener sig selv. Digital selvbetjening kan potentielt effektivisere driften og skabe bedre kundeservice. Men processen har udfordringer, da den kan kræve omfattende omstilling internt i organisationen blandt ledere og medarbejdere samt eksternt, uden for organisationen, hos dens kunder.
Ph.d.-afhandlingen På sporet af innovation har som formål at bidrage til forståelse af, hvordan organisationers arbejde med digital selvbetjening kan fremmes, set i et innovationsteoretisk perspektiv. Foruden en indføring i innovationsteorien og dens udvikling belyser afhandlingens resultater hvordan at innovationspotentialet kan styrkes gennem organisatorisk åbenhed og samarbejde i alle dele af den innovative proces. Dette gælder ved både idéudvikling, realisering og spredning af nye digitale løsninger.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedRoskilde
ForlagRoskilde Universitet
Antal sider270
StatusUdgivet - 17 jun. 2016

Emneord

  • Innovation
  • Digital selvbetjening
  • Digitalisering
  • Rejsekort
  • kundeinvolvering
  • Samarbejdsdrevet innovation
  • Public Private Partnership
  • Forandringsledelse

Citer dette