På sporet af innovation: Nye teknologiske realiteter for organisationen og dens omverden

Lone Bak Strandgaard

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

Resumé

Flere og flere private og offentlige servicer digitaliseres, så kunder, borgere og virksomheder, i øget grad betjener sig selv. Digital selvbetjening kan potentielt effektivisere driften og skabe bedre kundeservice. Men processen har udfordringer, da den kan kræve omfattende omstilling internt i organisationen blandt ledere og medarbejdere samt eksternt, uden for organisationen, hos dens kunder.
Ph.d.-afhandlingen På sporet af innovation har som formål at bidrage til forståelse af, hvordan organisationers arbejde med digital selvbetjening kan fremmes, set i et innovationsteoretisk perspektiv. Foruden en indføring i innovationsteorien og dens udvikling belyser afhandlingens resultater hvordan at innovationspotentialet kan styrkes gennem organisatorisk åbenhed og samarbejde i alle dele af den innovative proces. Dette gælder ved både idéudvikling, realisering og spredning af nye digitale løsninger.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedRoskilde
ForlagRoskilde Universitet
Antal sider270
StatusUdgivet - 17 jun. 2016

Emneord

  • Innovation
  • Digital selvbetjening
  • Digitalisering
  • Rejsekort
  • kundeinvolvering
  • Samarbejdsdrevet innovation
  • Public Private Partnership
  • Forandringsledelse

Citer dette

Strandgaard, L. B. (2016). På sporet af innovation: Nye teknologiske realiteter for organisationen og dens omverden. Roskilde: Roskilde Universitet.
Strandgaard, Lone Bak. / På sporet af innovation : Nye teknologiske realiteter for organisationen og dens omverden. Roskilde : Roskilde Universitet, 2016. 270 s.
@phdthesis{2b2194758167481ea0c1bbc274f1b4a1,
title = "P{\aa} sporet af innovation: Nye teknologiske realiteter for organisationen og dens omverden",
abstract = "Flere og flere private og offentlige servicer digitaliseres, s{\aa} kunder, borgere og virksomheder, i {\o}get grad betjener sig selv. Digital selvbetjening kan potentielt effektivisere driften og skabe bedre kundeservice. Men processen har udfordringer, da den kan kr{\ae}ve omfattende omstilling internt i organisationen blandt ledere og medarbejdere samt eksternt, uden for organisationen, hos dens kunder.Ph.d.-afhandlingen P{\aa} sporet af innovation har som form{\aa}l at bidrage til forst{\aa}else af, hvordan organisationers arbejde med digital selvbetjening kan fremmes, set i et innovationsteoretisk perspektiv. Foruden en indf{\o}ring i innovationsteorien og dens udvikling belyser afhandlingens resultater hvordan at innovationspotentialet kan styrkes gennem organisatorisk {\aa}benhed og samarbejde i alle dele af den innovative proces. Dette g{\ae}lder ved b{\aa}de id{\'e}udvikling, realisering og spredning af nye digitale l{\o}sninger.",
keywords = "Innovation, Digital selvbetjening , Digitalisering , Rejsekort, kundeinvolvering, Samarbejdsdrevet innovation , Public Private Partnership, Forandringsledelse",
author = "Strandgaard, {Lone Bak}",
year = "2016",
month = "6",
day = "17",
language = "Dansk",
publisher = "Roskilde Universitet",

}

På sporet af innovation : Nye teknologiske realiteter for organisationen og dens omverden. / Strandgaard, Lone Bak.

Roskilde : Roskilde Universitet, 2016. 270 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportPh.d.-afhandlingForskning

TY - BOOK

T1 - På sporet af innovation

T2 - Nye teknologiske realiteter for organisationen og dens omverden

AU - Strandgaard, Lone Bak

PY - 2016/6/17

Y1 - 2016/6/17

N2 - Flere og flere private og offentlige servicer digitaliseres, så kunder, borgere og virksomheder, i øget grad betjener sig selv. Digital selvbetjening kan potentielt effektivisere driften og skabe bedre kundeservice. Men processen har udfordringer, da den kan kræve omfattende omstilling internt i organisationen blandt ledere og medarbejdere samt eksternt, uden for organisationen, hos dens kunder.Ph.d.-afhandlingen På sporet af innovation har som formål at bidrage til forståelse af, hvordan organisationers arbejde med digital selvbetjening kan fremmes, set i et innovationsteoretisk perspektiv. Foruden en indføring i innovationsteorien og dens udvikling belyser afhandlingens resultater hvordan at innovationspotentialet kan styrkes gennem organisatorisk åbenhed og samarbejde i alle dele af den innovative proces. Dette gælder ved både idéudvikling, realisering og spredning af nye digitale løsninger.

AB - Flere og flere private og offentlige servicer digitaliseres, så kunder, borgere og virksomheder, i øget grad betjener sig selv. Digital selvbetjening kan potentielt effektivisere driften og skabe bedre kundeservice. Men processen har udfordringer, da den kan kræve omfattende omstilling internt i organisationen blandt ledere og medarbejdere samt eksternt, uden for organisationen, hos dens kunder.Ph.d.-afhandlingen På sporet af innovation har som formål at bidrage til forståelse af, hvordan organisationers arbejde med digital selvbetjening kan fremmes, set i et innovationsteoretisk perspektiv. Foruden en indføring i innovationsteorien og dens udvikling belyser afhandlingens resultater hvordan at innovationspotentialet kan styrkes gennem organisatorisk åbenhed og samarbejde i alle dele af den innovative proces. Dette gælder ved både idéudvikling, realisering og spredning af nye digitale løsninger.

KW - Innovation

KW - Digital selvbetjening

KW - Digitalisering

KW - Rejsekort

KW - kundeinvolvering

KW - Samarbejdsdrevet innovation

KW - Public Private Partnership

KW - Forandringsledelse

M3 - Ph.d.-afhandling

BT - På sporet af innovation

PB - Roskilde Universitet

CY - Roskilde

ER -

Strandgaard LB. På sporet af innovation: Nye teknologiske realiteter for organisationen og dens omverden. Roskilde: Roskilde Universitet, 2016. 270 s.